×
×

تو‌ ای پری کجایی…

  • کد نوشته: 66874
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۲ام دی ۱۳۹۳
  • ۷ دیدگاه
  • hot-topic-logoشب گذشته نخستین دوره اهدای جایزه موسیقی همایون خرم با حضور خانواده استاد همایون خرم، بردیا صدرنوری (مجری طرح) و داوران اینجایزه در تالار وحدت برگزار شد و در اولین بخش رقابتی هنرجویان ۶ تا ۲۰ سال به تکنوازی، گروه نوازی و همخوانی آثار استاد خرّم پرداختند.
    +گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از این مراسم

    تو‌ ای پری کجایی…
  • شب اول رقابت منتخبان جایزه همایون خرم (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    شب اول رقابت منتخبان جایزه همایون خرم (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    موسیقی ایرانیان  – صنم قلی زاده: گروه‌های منتخب جایزه موسیقی «همایون خرم» شب گذشته (۲۱ دی ماه) در تالار وحدت به صحنه رفتند.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، شب گذشته نخستین دوره اهدای جایزه موسیقی همایون خرم با حضور خانواده استاد همایون خرم، بردیا صدرنوری (مجری طرح) و داوران اینجایزه در تالار وحدت برگزار شد و در اولین بخش رقابتی هنرجویان ۶ تا ۲۰ سال به تکنوازی، گروه نوازی و همخوانی آثار استاد خرّم پرداختند.

    در ابتدای این برنامه، آوا صادقی‌پور چهار ساله از تهران به صحنه رفت و قطعه «غوغای ستارگان» را اجرا کرد که با استقبال گسترده مخاطبین همراه شد.

    سپس امیرعلی خلیلی «تو‌ای پری کجایی» را با سنتور و محمدرضا سردشتی قطعه «رسوای زمانه» را با ویلن و برای مخاطبان اجرا کردند. در ادامه این مراسم سهراب بحیرایی ۱۳ ساله به تکنوازی کمانچه پرداخت.

    بخش بعدی این مراسم به اجرای گروه نوجوانان ماهان به سرپرستی جلال امیر‌پور سعید شامل یانیک جباریان، نیکی اصلانی، پانته آ زینی، پویان مهربان، رامتین همامی، مهدیه رمضانی، مارال محمدیان، زهرا نیک زاد، امیر رفیعا و فربد اسماعیلی اختصاص داشت که این گروه قطعه «پیک سحری» را اجرا کردند، همچنین در ادامه سروش مستوفی و عرفان عطارچی به اجرای قطعات «تو‌ای پری کجایی» و «راز دل» پرداختند.

    ادامه مراسم اهدای جایزه موسیقی همایون خرم به اجرای قطعه رفته با پیانوی سپاس صدرنوری، و همخوانی آسمان صدرنوری و پریماه صبوریان اختصاص داشت. سپس محمد امین مولایی، ماهان شیشه چی، علی نام آوری، سهیل خدایار‌نژاد، ماهگل سرشت احمدی، بهراد بنایی، سهراب ساعی‌پور به تکنوازی و نازنین ابراهیمی، نگار آهنگر به همنوازی ویلن و پیانو و همایون اسلامی و شهریار اسلامی (آواز با همراهی ویلن) به اجرای برنامه پرداختند.

    همچنین آخرین اجرا به اجرای گروه مهرآسا به سرپرستی آزاده شامل لاله پریماه صبوریان، فریماه خرمی، آسمان صدر نوری، ساحل بهزادی، وانیا طباطبایی، آیلا نریمانی، عسل حسینیان، نازآفرین علمی، پرنیا گیوه چیان، دیانا قنبری، رومینا دفتری فر، رپگاه گیوه چیان، ثنا نامی و باران رضایی اختصاص داشت.

    این برنامه با استقبال بسیار خوب هنردوستان و تشویق‌های مکرر حاضرین در تالار وحدت مواجه شد و در پایان توسط رضا خرم، بابک شهرکی، ناصر ایزدی و بردیا صدرنوری لوح تقدیر نوای خرّم و جوایزی به پاس زحمات شرکت کنندگان در بخش رقابتی به همه آنان اهدا شد.

    لازم به ذکر است که بخش دوم رقابت جایزه استاد همایون خرم ساعت ۱۸.۳۰ امشب (۲۲ دی ماع) در تالار وحدت برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.

    حواشی:

    * کودکان و نوجوانان با سازهای ایرانی و غربی با یکدیگر رقابت کردند و هریک قطعه‌ای از همایون خرم را به‌صورت تک‌نوازی و گروه‌نوازی اجرا کردند. در این می‌ان، «تو‌ای پری کجایی» و «غوغای ستارگان» بیشتر مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار گرفته بود و خیلی‌ از شرکت‌کنندگان این دو قطعه را برای اجرا انتخاب کرده بودند.

    * حضور کودکان در این جشنواره که با اعتماد به نفس روی صحنه می‌رفتند و قطعه‌ای را با سازشان می‌نواختند یا می‌خوانند، منحصربه‌فرد بود. کودکان ۱۰ تا ۱۴ سال حضور پررنگی در مراسم داشتند.

    * یکی از حاشیه‌هایی که در این مراسم مزاحمت ایجاد کرد‌، صحبت کردن بزرگتر‌ها‌ ‌با یکدیگر و ایجاد سروصدا در حین اجرای کودکان روی صحنه بود. شاید این سروصدا‌ها، اجرا‌ها را با اختلال روبه‌رو نکرد، اما قطعا بهتر بود بزرگترهایی که در واقع،‌‌ همان پدر و مادرهایی بودند که برای دیدن اجرای فرزندانشان به تالار وحدت آمده بودند، سکوت و توجه بیشتری به اجرا داشتند تا قوت قلب بیشتری به کودکان داده می‌شد. ضمن آن‌که هنرمند روی صحنه باید تمرکزش را حفظ کند و اگر بزرگتر‌ها به موسیقی کودکان احترام بیشتری بگذارند، کیفیت اجرا‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

    در ادامه هم می توانید گزارش تصویری این مراسم را از «موسیقی ایرانیان» ببینید.

    https://musiceiranian.ir/?p=66874
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *