×
×

مدیرکل دفتر موسیقی: کسی حق مقابله با مجوزهای قانونی را ندارد

  • کد نوشته: 66163
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۳ام دی ۱۳۹۳
  • ۰
  • اگرچه لغو کنسرت در شهرستان‌ها به دلیل مخالفت گرو‌ه‌های تندرو اتفاق تازه‌ای نیست اما بازهم خبر تجمع برای لغو کنسرت روی صفحه اول رسانه‌ها به‌چشم می‌خورد و انگاری که این‌دست خبرها تمامی نخواهند داشت. از روزی که علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم مسئولیت این وزراتخانه را بر عهده گرفت، مخالفان سیاست‌های فرهنگی دولت نیز دست‌به‌کار شدند. مخالفانی که عمدتا در طیف‌های تندرو و افراطی دولت گذشته قرار می‌گرفتندٰ کمر همت بسته‌اند تا مانع تحقق برنامه‌های فرهنگی دولت یازدهم شوند.

    مدیرکل دفتر موسیقی: کسی حق مقابله با مجوزهای قانونی را ندارد
  • آفتاب در خبری نوشت:

    کنسرت لیان

    کنسرت لیان

    اگرچه لغو کنسرت در شهرستان‌ها به دلیل مخالفت گرو‌ه‌های تندرو اتفاق تازه‌ای نیست اما بازهم خبر تجمع برای لغو کنسرت روی صفحه اول رسانه‌ها به‌چشم می‌خورد و انگاری که این‌دست خبرها تمامی نخواهند داشت. از روزی که علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم مسئولیت این وزراتخانه را بر عهده گرفت، مخالفان سیاست‌های فرهنگی دولت نیز دست‌به‌کار شدند. مخالفانی که عمدتا در طیف‌های تندرو و افراطی دولت گذشته قرار می‌گرفتندٰ کمر همت بسته‌اند تا مانع تحقق برنامه‌های فرهنگی دولت یازدهم شوند.

    گروه موسیقی “لیان” که بعد از ۱۶ سال توانسته بود، راهِ در صحنه‌نواختن را هموار کند، تنها اجازه یک سانس برگزاری کنسرت پیدا کرد. سناریوی دلواپسان مانند سال‌های گذشته بر محور تهدید و ارعاب گروه‌های موسیقی در شبکه‌های اجتماعی، انتشار بیانیه از سوی برخی گروه‌ها و برگزاری تجمع غیرقانونی در محوطه برگزاری کنسرت متمرکز بوده است. این افراد از ابتدای شروع این برنامه با حضور در خیابان‌های اطراف با رفتارهای هنجارشکنانه سعی در لغو کنسرت داشتند. ارسال شماره موبایل بانوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تحریک افکار عمومی برای ارسال پیامک‌هایی برای وی، جهت جلوگیری از اجرای کنسرت گروه “لیان”، بخش دیگری از برنامه‌های این افراد برای ممانعت از اجرای گروه بود. با وجود این اقدامات، نیروی انتظامی شب گذشته توانست کنترل اوضاع را در دست گرفته و تجمع‌کنندگان را متفرق کند.

    در همین‌زمینه، پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: خبر لغو برنامه کنسرت گروه موسیقی لیان در شب‌های آتی شایعه است. نیروی انتظامی شب گذشته تجمع گروه‌های تندرو و هنجارشکن که قصد توقف اجرای گروه لیان را داشتند، کنترل کرد؛ همکاری خوبی که به کمک استانداری انجام پذیرفت.

    وی ادامه داد: موسیقی گروه لیان موسیقی محلی است که برگرفته از فرهنگ اصیل ملی و قومی استان بوشهر است. محسن شریفیان نیز هنرمندی ارزشمند است که آثار او مخاطبان زیادی دارد. بررسی این وضعیت نشان می‌دهد که جماعت دلواپس نگران تسویه‌حساب‌های سیاسی خود هستند و برای رواج فرهنگ ملی چندان ارزشی قائل نیستند.

    پیروز ارجمند تاکید کرد: ما به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم برنامه‌های قانونی و فرهنگی وزارت ارشاد توسط رفتارهای فراقانونی لغو شود و مردم شهرستان‌ها از هنر موسیقی بی‌بهره بمانند.

    https://musiceiranian.ir/?p=66163
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *