×
×

خبرگزاری «بلومبرگ» مطرح کرد:

  • کد نوشته: 65043
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۳ام آذر ۱۳۹۳
  • ۸ دیدگاه
  • خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی به احتمال سفر یانی، موزیسین آمریکایی به ایران و موانع در مسیر آن پرداخت، در این گزارش آمده است: یانی، نوازنده پیانو می‌تواند آنچه مذاکرات هسته ای میان ایران آمریکا از انجام آن بازماند، را انجام دهد و هارمونی اندکی را میان دو کشور به وجود آورد. همانطور که دیپلماسی رفت […]

    خبرگزاری «بلومبرگ» مطرح کرد:
  • خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی به احتمال سفر یانی، موزیسین آمریکایی به ایران و موانع در مسیر آن پرداخت، در این گزارش آمده است:

    یانی

    یانی

    یانی، نوازنده پیانو می‌تواند آنچه مذاکرات هسته ای میان ایران آمریکا از انجام آن بازماند، را انجام دهد و هارمونی اندکی را میان دو کشور به وجود آورد.

    همانطور که دیپلماسی رفت و برگشت چهار دهه گذشته به نزدیکی چین و آمریکا کمک کرد، سال آینده دیپلماسی شنیدن آسان نیز در صورت آنکه طرفداران ایرانی یانی مثل دیپلماسی پینگ پونگی عمل کنند، به ایران خواهد رسید.

    اما پیام این نوازنده آمریکایی-یونانی از فهم جهان از طریق موسیقی آنجایی نشان داده می‌شود که وی اولین موزیسین غربی خواهد بود که از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در ایران برنامه اجرا خواهد کرد، آن هم تنها با چراغ سبزی که از سوی مقامات تهران و آمریکا نشان داده شد.

    این در حالی است که در سال های اخیر مقامات محافظه کار ایرانی دیگر تلاش های هنرمندان غربی برای اجرای برنامه در ایران را با شسکت مواجه کردند. اما حسین نوش ابادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران اخیرا اعلام کرده است که این وزارت خانه با حضور یانی در ایران در صورت آنکه درخواست رسمی از سوی وی ارائه و به قوانین کشور احترام گذاشته شود، مخالفتی ندارد.

    اما چیزی که در رسانه ها مطرح نشده بود این بود که یانی شهروند آمریکا است و به همین خاطر برای عدم نقض تحریم های آمریکا علیه ایران به اجازه وزارت خزانه داری آمریکا برای سفر و اجرای برنامه در ایران نیازمند است.

    مدیر و وکیل یانی در یک مصاحبه تلفنی گفت که یانی از ممنوعیت فروش تجهیزات و سرویس های آمریکایی به ایران باخبر است. وی گفت که یانی و گروهش در حال آماده کردن ابزارهایی تحت لیسانس ویژه آمریکا هستند و امیدوارند که این اقدام نظر مثبتی را در جهت برنامه غیر سیاسی این نوازنده کسب کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=65043
       
    برچسب ها یانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *