×
×

با همراهی گروه موسیقی «آوای مهربانی»

  • کد نوشته: 64056
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱ام آذر ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • کنسرت گروه موسیقی «آوای مهربانی» به خوانندگی و سرپرستی «سهیلا‌ پورگرامی»، پس از پایان ماه‌های محرم و صفر، در تالار وحدت شهر تهران به اجرا در خواهد آمد.
    +پورگرامی: امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که بتوانیم ماحصل اجرای پیش رو را در قالب یک آلبوم منتشر سازیم

    با همراهی گروه موسیقی «آوای مهربانی»
  • گروه آوای مهربانی

    گروه آوای مهربانی

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: کنسرت گروه موسیقی «آوای مهربانی» به خوانندگی و سرپرستی «سهیلا‌ پورگرامی»، پس از پایان ماه‌های محرم و صفر، در تالار وحدت شهر تهران به اجرا در خواهد آمد.

    پورگرامی با اعلام این خبر به خبرنگار «موسیقی ایرانیان» گفت: «حدود دو ماه است که مشغول تمرین بر مجموعه قطعاتی به آهنگسازی آقای مهرداد پازوکی هستیم تا انشالله پس از سپری شدن ایام محرم و صفر، این مجموعه را در قالب یک کنسرت – مختلط- در تالار وحدت تهران، تقدیم علاقمندان و مخاطبان خود کنیم. در این مجموعه، قطعاتی چون «دلا بسوز»، «ای دل شیدا» و… که بر اشعار زیبایی از مولانا، فریدون مشیری و.. در دستگاه اصفهان ساخته و پرداخته شده است را به اجرا در خواهیم آورد.»

    سرپرست گروه آوای مهربانی، در خصوص شرایط اجرا‌هایش در تالار وحدت عنوان کرد: «متأسفانه اجراهای ما در تالار وحدت تنها یک بار در سال اتفاق می‌افتد. یعنی بنده مجوز کنسرت‌هایمان را سالانه برای تاریخ اسفند ماه هر سال در این تالار به دست می‌آورم. با وجود آنکه مجموعه‌های مختلفی را برای اجرا آماده می‌کنیم اما تنها یک بار در سال این فرصت برای ما پیش می‌آید. پیش از ماه محرم نیز خود را برای یک کنسرت آماده ساخته بودیم و خیلی تلاش کردیم که این بار کنسرتمان در تاریخی غیر از اسفند ماه برگزار گردد، اما تالار آمادهء برگزاری کنسرت نبود و بنابراین زمان اجرا به تاریخی دیگر موکول گردید.»

    پور گرامی به آلبوم احتمالی این گروه در آینده اشاره کرده و افزود: «امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که بتوانیم ماحصل اجرای پیش رو را در قالب یک آلبوم منتشر سازیم. نتایج و برنامه‌های قطعی ما انشالله تا یک هفتهء دیگر مشخص خواهد شد.»

    شایان ذکر است که گروه موسیقی «آوای مهربانی» سال ۱۳۷۴ به سرپرستی سهیلا پورگرامی تشکیل شد، در ابتدا به عنوان گروه مخصوص بانوان فعالیت خود را آغاز کرد و در جشنواره‌های مختلف شرکت کرده است. اما از سال ۱۳۸۳ گروهی مختلط را تشکیل داده و از آن زمان هر سال در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازد.

    این گروه در کشورهای مختلف از جمله ارمنستان، ازبکستان، آذربایجان و تاجیکستان به صحنه رفته است، جالب است بدانید آوای مهربانی شهریور سال ۱۳۹۰ در جشنواره ترانه‌های شرقی ازبکستان بین ۶۴ کشور مقام دوم را کسب کرد، تا به امروز دو آلبوم با عناوین «آوای مهربانی» و «وصل پروانه» از این گروه روانهء بازار موسیقی شده است، همچنین «آوای مهربانی» سال ۱۳۹۲ با «دولتمند خلف» به اجرای برنامه پرداخت که این کنسرت با استقبال مخاطبان مواجه شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=64056
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *