×
×

با فیلم مستند «شش قرن شش سال»

  • کد نوشته: 61355
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۵ام مهر ۱۳۹۳
  • ۷ دیدگاه
  • hot-topic-logoفیلم مستند «شش قرن شش سال» به کارگردانی «مجتبی میرطهماسب» که درباره پروژه موسیقایی شوقنامه به آهنگسازی «محمدرضا درویشی» و خوانندگی «همایون شجریان» است، اکران آن از دو روز پیش (۱۳مهرماه) در گروه سینمایی هنر و تجربه،آغاز شده است.

    +آنونس این فیلم مستند را در ادامه ببینید و دانلود کنید

    با فیلم مستند «شش قرن شش سال»
  • پوستر فیلم مستند «شش قرن شش سال»

    پوستر فیلم مستند «شش قرن شش سال»

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: فیلم مستند «شش قرن شش سال» به کارگردانی «مجتبی میرطهماسب» که درباره پروژه موسیقایی شوقنامه به آهنگسازی «محمدرضا درویشی» و خوانندگی «همایون شجریان» است، اکران آن از دو روز پیش (۱۳مهرماه) در گروه سینمایی هنر و تجربه، آغاز شده است.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، در این فیلم گروهی موسیقیدان تلاشی را آغاز می‌کنند تا تصنیف‌های‌ منسوب به «عبدالقادر مراغی»، برجسته‌ترین نظریه‌پرداز و موسیقیدان ۶۰۰ سال پیش را به استناد کتاب‌ها و رسالات کُهن و از لابه‌لای تاریخ و فرهنگ ایران بازیابی و بازخوانی کنند. در این فیلم پابه‌پای این موسیقیدان‌ها شاهد کشف دوباره ملودی‌ها، ریتم‌ها و فرم‌های فراموش‌شده موسیقی ایران خواهیم بود؛ آثاری ناشنیده که ریشه‌های موسیقی ایرانی را تا شش قرن به عقب می‌برد و عمیق‌تر می‌کند.

    مستند «شش قرن و شش سال» سال گذشته سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد و در جشن مستقل مستند شانزدهمین جشن خانه سینما جایزه بهترین صدا را دریافت نمود.

    شایان ذکر است که در این فیلم محمدرضا شجریان، محمدرضا درویشی، همایون شجریان، نگار بوبان، ساناز نخجوانی، علی صمدپور، سیروس جمالی، آرش شهریاری و احسان ذبیحی‌فر حضور دارند.

    + دانلود فیلم مستند «شش قرن شش سال»

    فیلم مستند «شش قرن شش سال» را آنلاین ببینید:

    https://musiceiranian.ir/?p=61355
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *