×
×

از سوی مؤسسه انتشاراتی «خانه یِ هنرِ خِِرَد»

  • کد نوشته: 59462
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۷ام شهریور ۱۳۹۳
  • ۰
  • مانی جعفر‌زاده آهنگساز، نویسنده، منتقد و پژوهشگر موسیقی که دی ماه سال گذشته، مجموعه «صدای مناظر مخدوش» را در تالار رودکی به اجرا در آورد، در صدد است تا این اثر را که ترکیبی از قصه و موسیقی ست، در قالب یک آلبوم و از سوی مؤسسه فرهنگی هنری «خانهء خِرَد» به مدیریت علی صمدپور، روانه بازار موسیقی کند.
    +رویا تیموریان و پریوش نظریه یک بار دیگر به روایت «صدای مناظر مخدوش» می‌نشینند

    از سوی مؤسسه انتشاراتی «خانه یِ هنرِ خِِرَد»
  • مانی جعفر‌زاده

    مانی جعفر‌زاده

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: مانی جعفر‌زاده آهنگساز، نویسنده، منتقد و پژوهشگر موسیقی که دی ماه سال گذشته، مجموعه «صدای مناظر مخدوش» را در تالار رودکی به اجرا در آورد، در صدد است تا این اثر را که ترکیبی از قصه و موسیقی ست، در قالب یک آلبوم و از سوی مؤسسه انتشاراتی «خانه یِ هنرِ خِِرَد» به مدیریت علی صمدپور، روانه بازار موسیقی کند.

    جعفر‌زاده با اشاره به موضوع فوق و در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، عنوان کرد: «ضبط کلیه قطعات و گفتارهای این مجموعه که قصه آن از بنده است و شامل قطعاتی برای چهار نوازنده و دو راوی ست، انجام گرفته و مراحل میکس و مسترینگ آن نیز به پایان رسیده است.»

    وی در خصوص وضعیت، زمان و مکان ضبط این اثر افزود: «قطعات و گفتار این اثر را به صورت آنسامبل و در محیطی آگوستیک و در واقع خارج از استودیو به ضبط رسانده‌ایم. پیش از آن البته از تالار رودکی که این ویژگی آگوستیک را داراست درخواست همکاری کرده بودیم که به دلیل تعیین هزینه‌ای معادل ۶ میلیون تومان از سوی این مجموعه، برای یک نصفه روز، این موضوع منتفی شد. جالب است که در کشورسوییس که از گران‌ترین کشورهای جهان است، این مبلغ را می‌توان در بهترین و حرفه‌ای‌ترین استودیو‌ها صرف چنین پروژه‌هایی کرد.»

    مانی جعفرزاده آهنگساز و نویسنده این اثر اعضای گروه را در این آلبوم بدین شرح معرفی کرد: «خانم‌ها رویا تیموریان و پریوش نظریه راویان قصه و علی جعفری پویان (ویولون)، سهراب بره‌مندی (ویولا)، آتنا اشتیاقی (ویولونسل) و گلنار شعاری (کلارینت) نوازندگان قطعات می‌باشند. صدا برداری مجموعه نیز بر عهده ارد انزابی پور بوده است.»

    «صدای مناظر مخدوش» طبق گفته‌های این آهنگساز برای بار سوم است که به ضبط می‌رسد و این بار امیدوار است وسواس‌هایش اگر اجازه دهند آلبوم را تا پیش از پایان سال جاری به انتشار برساند. او در این خصوص ادامه داد: «۵ سال پیش این اثر را در اکراین و با نوازندگان اکراینی نیز به صورت گروهی به ضبط رساندیم که نتیجه کلی را دوست نداشتم و احساس کردم نوازندگان فضا را درک نکرده‌اند. پس از آن قطعات را به صورت (track by track) و به صورت جداگانه که هر نوازنده به تنهایی و با مترونوم به نوازندگی می‌پرداخت ضبط کردیم اما آن نیز به سرانجام نرسید. در واقع‌‌ همان ۵ سال پیش اگر حساسیت‌های بنده کمتر می‌بود، این آلبوم باید منتشر می‌شد. به هرحال امیدوارم (بی‌حرف پیش!) تا اواخر پاییز امسال انتشار آن قطعی شده و به توزیع برسد.»

    شایان ذکر است که قرار بود مانی جعفر‌زاده اوایل تابستان سال جاری، کنسرتی با عنوان «خاطرات خیاط خیابان لاله زار از سقوط دکتر مصدق» را به اجرا در بیاورد که به دلیل عدم حضور برخی اعضای گروه در آن تاریخ، این اجرا لغو گردید. بر اساس گفته‌های وی یحتمل دی ماه پیش رو نسبت به اجرای زنده این پروژه اقدام شود، در غیر اینصورت و با توجه به ازدحام برنامه‌های موسیقی در زمستان و رزرو تالار رودکی از سوی گروه‌های متعدد، این کنسرت به اردیبهشت سال آینده موکول خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=59462
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *