×
×

آنونس این فیلم مستند را در ادامه ببینید و دانلود کنید

  • کد نوشته: 58617
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۳۱ام مرداد ۱۳۹۳
  • ۲ دیدگاه
  • فیلم مستند «شش قرن شش سال» به کارگردانی «مجتبی میرطهماسب» که درباره پروژه موسیقایی شوقنامه به آهنگسازی «محمدرضا درویشی» و خوانندگی «همایون شجریان» است، دوم شهریور ماه در مرکز گسترش سینمای مستند، اکران می شود.
    +ورود به این برنامه برای همه آزاد و رایگان است

    آنونس این فیلم مستند را در ادامه ببینید و دانلود کنید
  • پوستر فیلم مستند «شش قرن شش سال»

    پوستر فیلم مستند «شش قرن شش سال»

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: فیلم مستند «شش قرن شش سال» به کارگردانی «مجتبی میرطهماسب» که درباره پروژه موسیقایی شوقنامه به آهنگسازی «محمدرضا درویشی» و خوانندگی «همایون شجریان» است، دوم شهریور ماه در مرکز گسترش سینمای مستند، اکران می شود.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، نمایش فیلم مستند «شش قرن شش سال» ساخته مجتبی میرطهماسب دوم شهریور ماه (ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر) در حالی اکران می شود که احتمالا هنرمندانی چون محمدرضا شجریان، محمدرضا درویشی، همایون شجریان وبسیاری از اهالی هنر میهمان این برنامه باشند.

    در این فیلم گروهی موسیقیدان تلاشی را آغاز می‌کنند تا تصنیف‌های‌ منسوب به «عبدالقادر مراغی»، برجسته‌ترین نظریه‌پرداز و موسیقیدان ۶۰۰ سال پیش را به استناد کتاب‌ها و رسالات کُهن و از لابه‌لای تاریخ و فرهنگ ایران بازیابی و بازخوانی کنند. در این فیلم پابه‌پای این موسیقیدان‌ها شاهد کشف دوباره ملودی‌ها، ریتم‌ها و فرم‌های فراموش‌شده موسیقی ایران خواهیم بود؛ آثاری ناشنیده که ریشه‌های موسیقی ایرانی را تا شش قرن به عقب می‌برد و عمیق‌تر می‌کند.

    شایان ذکر است که در این فیلم محمدرضا شجریان، محمدرضا درویشی، همایون شجریان، نگار بوبان، ساناز نخجوانی، علی صمدپور، سیروس جمالی، آرش شهریاری و احسان ذبیحی‌فر حضور دارند.

    ورود به این برنامه برای همه آزاد و رایگان است.

    در ادامه می توانید آنونس فیلم مستند «شش قرن شش سال»را در ادامه ببینید و دانلود کنید.

    + دانلود فیلم مستند «شش قرن شش سال» 

    فیلم مستند «شش قرن شش سال» را آنلاین ببینید:

    https://musiceiranian.ir/?p=58617
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *