×
×

یادواره مرتضی نی داوود در جشنواره موسیقی فجر

  • کد نوشته: 49062
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۹ام بهمن ۱۳۹۲
  • ۰
  • احمد مستنبط و محمد امین اکبرپور یادواره مرتضی نی‌داوود را در جشنواره موسیقی فجر به صحنه می‌برند.

    یادواره مرتضی نی داوود در جشنواره موسیقی فجر
  • احمد مستنبط

    احمد مستنبط

    موسیقی ایرانیان: احمد مستنبط و محمد امین اکبرپور یادواره مرتضی نی‌داوود را در جشنواره موسیقی فجر به صحنه می‌برند.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، دو نوازی احمد مستنبط و محمدامین اکبرپور، سه شنبه ۲۹ بهمن ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران بخشی از اجراهای جشنواره بیست و نهم خواهد بود.
    احمد مستنبط متولد ۱۳۵۹ در تهران نزد استادان نام آشنایی چون داریوش اسحاقی، جمشید محبّی، ناصر فرهنگ‌فر، بهمن رجبی و محمدرضا لطفی آموزش دیده و با گروه‌های «ضرب‌آهنگ»، «چکاد»، «بهار»، «راز و نیاز» و «همنوازان شیدا» و، همچنین، در ضبط آلبوم‌هایی چون «آن سوی آب و گل»، «یادگار خون سرو»، «راپسودی بختیاری»، «یادواره عارف قزوینی»، «شبروان» و «سایه جان» همکاری داشته است.
    حضور وی در کنار هنرمندانی چون مسعودشعاری،کیوان ساکت، بهمن رجبی، پیمان سلطانی و هنگامه اخوان شایان ذکر است. مستنبط هم‌اکنون عضو گروه «هم‌آوایان» به رهبری استاد حسین علیزاده هم است.

    محمدامین اکبرپور نیز متولد ۱۳۵۸ دراهواز لیسانس موسیقی از دانشکده هنر و معماری و عضو پیوسته مرکز حفظ و پژوهش موسیقی ایرانی است. وی همچنین، سرپرستی گروه هم‌نوازان سایه را برعهده دارد که اجراهای متعددی داشته و آلبوم‌های «گلفرش»، «گلبانگ» و «سروشان» از آن منتشر شده است. اکبرپور افتخار همکاری با گروه بازسازی شیدا و همکاری در انتشار آلبوم‌های «یادوار ظلی ۱و۲»، «گاهی سه‌گاهی» و «قصه آفاق» را داشته و نزد استادانی چون زیدالله طلوعی،کیوان ساکت، داریوش طلایی، محمدرضا لطفی و داریوش پبرنیاکان آموزش دیده است.
    بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۴ بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی در تهران ، گلستان، فارس،‌ کهگلویه و بویراحمر، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
    علاقمندان می توانند اخبار این دوره از جشنواره موسیقی را در سایت جشنواره موسیقی فجر به آدرس www.fajrmusicfestival.com مشاهده کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=49062
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *