×
×

بعد از سه سال وقفه
جشن خانه موسیقی برگزار می شود

  • کد نوشته: 436971
  • حمیده موسوی
  • شنبه, ۲۹ام مرداد ۱۴۰۱
  • ۰
  • نشست هنرمندان و اعضای خانه موسیقی با حضور مدیرعامل خانه موسیقی، اعضا هیت مدیره و تعدادی از اهالی موسیقی بعد از ظهر دیروز برگزار شد.

    جشن خانه موسیقی برگزار می شود
  • نشست هنرمندان و اعضای خانه موسیقی با حضور مدیرعامل خانه موسیقی، اعضا هیت مدیره و تعدادی از اهالی موسیقی بعد از ظهر دیروز برگزار شد.

    به گزارش موسیقی ایرانیان و به نقل از خانه موسیقی ایران،نشست ماهیانه هنرمندان و اعضای خانه موسیقی با حضور مدیرعامل خانه موسیقی، اعضا هیئت مدیره و تعدادی از اهالی موسیقی عصر روز یکشنبه دوم مرداد ماه در محل سالن اجتماعات خانه موسیقی ایران برگزار شد و اعضا هیئت مدیره و هنرمندان دیدگاه های خود را بابت مسائل پیرامونی مطرح کردند.

    شروع برنامه با اجرای هاله وزیری همراه بود که ضمن خوشامدگویی به مهمانان، از هنرمندان فقید و درگذشته همچون استاد محمدرضا شجریان، عثمان محمد پرست، اصغر حسینی، سیاوش نورپور، مرتضی نی داوود (دوم مرداد سالگرد درگذشت این استاد فقید بود) یاد کردند.

    و همچنین شروع برنامه با تبریک به امیر عباس ستایشگر به مناسبت حضور در سمت مدیر عاملی انجمن موسیقی همراه بود.

    در ادامه حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران ضمن ابراز خوشحالی از برپایی این جلسه بعد از دوسال کرونایی گفت:

    در این بیش از دو سال که با کرونا همنشین شده ایم، نشست نداشتیم اما مسائل صنفی حتی یک روز هم تعطیل نشد و خانه موسیقی در اوج محدودیت ها و ممنوعیت ها حتی یک روز هم بدون کار نبود. زیرا معتقدیم اینجا تنها محل و پناه اهالی موسیقی است زیرا هنرمندان باید به خانه خود مراجعه کنند و اگر اینجا تعطیل باشد به کجا پناه برند.

    سعی کردیم کمک های ناچیزی در این دوران داشته باشیم که در اصل تخفیف دهنده آمال هنرمندان بوده است.

    نوربخش در ادامه گفت: اما امسال تصمیم داریم جشن خانه موسیقی را بعد از سه سال وقفه برگزار کنیم.

    در جشن های گذشته دوسالانه کتاب و آلبوم موسیقی را داشتیم و از آنجایی که تمام این موارد در این دو سال متوقف شد امیدواریم امسال تمام این بخش ها برگزار شود.

    مدیرعامل خانه موسیقی در مورد موضوع صندوق اعتباری هنر گفت: در حال حاضر بیش از هشتاد هزار نفر در شاخه های مختلف مانند سینما، تئاتر ، تجسمی و… عضو هستند. این صندوق در حقیقت صندوق اعتباری هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران (هنر) است.

    اساس عضویت در صندوق اعتباری هنر بر اساس معرفی صنوف یا معرفی اداره های ارشاد استان های مختلف است. در این مدت هیچگونه راستی آزمایی صورت نگرفته و متاسفانه افرادی هم عضو صندوق شده اند که اهل فرهنگ و هنر نیستند یا اگر باشند فعال این حوزه نیستند.

    در حال حاضر صندوق اعتباری هنر اعلام کرده ما حامی افرادی هستیم که حامی هنری ندارند و از افرادی که در حوزه های فرهنگی فعال نیستند حمایتی نمی کنیم.

    در نتیجه در شرایط فعلی صندوق باید برای بیمه اعضا حدود ۴۰۰ هزارتومان واریز کند و در خانه موسیقی هم باید این پالایش اتفاق بیفتد. البته این به معنی اثبات هنرمندان پیشکسوت نیست اما ما حدود هفت هزار هنرمند موسیقی را به صورت کامل نمی شناسیم. پس از این عزیزان درخواست داریم به لحاظ حرفه ای خود را به خانه موسقی معرفی کنند و ما را در جریان کار هنری خود قرار دهند که امیدوارم این باعث رنجش اهالی موسیقی و هنر نباشد.

    حمیدرضا نوربخش در ادامه در مورد انتخابات خانه موسیقی گفت: انتخابات خوبی برگزار شد و هیت مدیره محترم و شناخته شده ای گرد هم جمع شده اند و با انرژی آماده اند ۴ سال پیش رو را به خوبی برگزار کنند.

    امیدوارم این دوره به خوبی و با اتفاقاتی درخشان سپری شود.هرچند نگرانی های همیشگی ما پابرجاست.

    به عنوان مثال در این مدت که کرونا کم رنگ تر شده بود در کنسرت های برگزار شده نشانی از موسیقی مقامی و کلاسیک و سنتی نبود و این که تنها یک گونه از موسیقی مورد توجه قرار می گیرد و بقیه گونه های موسیقی به حاشیه می روند جای نگرانی دارد.

    در ادامه این نشست زرتشت حیدری نوجوان ۱۶ ساله در جمع اهالی موسیقی با نوازندگی تار هنرنمایی کرد.

    سپس به منظور رونمایی از آلبوم «هفت خوان» به آهنگسازی مهرداد اکبری اعضای گروه تولید کننده این آلبوم برای اجرای قطعاتی از آلبوم هفتخوان آماده شدند.

    در این گروه مهرداد اکبری نوازنده تنبور،فرشاد رستمی،کمانچه،علیرضا صنعتی ،عود و میلاد داور دف قطعاتی در زمینه موسیقی مقامی اجرا کردند.

    پایان بخش برنامه نوازندگی ویولن غزاله نیک پی بود که دوقطعه از جمله اثر ماندگار موسیقی فیلم فهرست شیندلر را نواخت.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=436971
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *