×
×

به عنوان یکی از اولین قطعات موسیقی ایرانی صورت گرفت
انتشار قطعه «رقص طبیعت» در NFT

  • کد نوشته: 435103
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۴ام اسفند ۱۴۰۰
  • ۰
  • قطعه بی کلام رقص طبیعت (nature dance) به آهنگسازی و تنظیم پژمان بلورچی که پیش از این در سال 2021 برنده مدال برنزاز گلدن گلوب نیز شده بود، به عنوان یکی از اولین قطعات موسیقی ایرانی وارد ان- اف – تی (NFT) شد.
    انتشار قطعه «رقص طبیعت» در NFT
  • به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی، باتوجه به اینکه طی ۲ ماه گذشته، قطعه رقص طبیعت به آهنگسازی پژمان بلورچی در پلتفرم اسپاتیفای بالای ۰۰۰/۴۰ پخش داشته است و جزء ۱۰ قطعه برتر رادیو اسپاتیفای قرارگرفته است (که این خود نوعی رکورد در پخش موسیقی ایرانی بی کلام محسوب می‌شود)این آهنگساز و کمپانی ناشر سوئدی بر آن شدند تا قطعه رقص طبیعت(nature dance) را در ان- اف – تی (NFT) ارائه دهند.

    ان اف تی یکی از قابلیت های مهمی است که در دنیای دیجیتال ایجاد شده و اساساً به این معنی است که یک دارایی دیجیتال منحصر به فرد است که فقط به شما تعلق دارد. محبوب ترین ها در حال حاضر شامل آثار هنری و موسیقی هستند، اما می توانند شامل ویدیوها، فایل های صوتی و حتی توییت ها و چیزهای دیگر نیز باشند. به عبارت دیگر هر آن چیزی که قابلیت مطرح شدن به عنوان یک آیتم کلکسیون دیجیتال را داشته باشد را می توان کد گذاری کرد و آن را به عنوان یک دارایی دیجیتال منحصر به فرد مطرح کرد.

    امکان ارائه و فروش اثراز یک راه کاملا جدید، امکان فروش اثر با رمز ارز، امکان فروش آثاری که تا قبل از ان اف تی امکان فروش آنها اصلا وجود نداشت و یا خیلی به ندرت اتفاق می افتاد و با پیچیدگی های فراوان همراه بود، هنرمندان هنر دیجیتال امکان فروش اثر خود را به مجموعه داران پیدا کردند و … از جمله قابلیت هایی است که ان اف تی برای هنرمندان به وجود آورده است. همچنین NFT برای مجموعه داران و افراد علاقه مند ، قابلیتهایی چون امکان خرید و فروش آثار و آیتمهای دیجیتال، امکان خرید و فروش با رمز ارز،امکان سرمایه گذاری بر روی آثار و آیتمهای مورد توجه و مورد علاقه را بوجود آورده است.

    نگهداری ان اف تی تقریبا هیچ هزینه ای ندارد و هیچ وقت از بین نمیرود و از آنجایی که منحصر به فرد است مانند یک آیتم کلکسیونی عمل می‌کند، گران است.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir»
    https://musiceiranian.ir/?p=435103
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *