×
×

۵۰ قطعه موسیقی محلی تایید پخش از تلویزیون را گرفتند

  • کد نوشته: 432945
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۲ام آبان ۱۴۰۰
  • ۰
  • ۵۰ قطعه از ۶۸ قطعه موسیقی تولیدی مراکز استانی طی آبان ماه امسال، تاییدیه پخش از شبکه‌های سراسری و استانی را دریافت کردند.
    ۵۰ قطعه موسیقی محلی تایید پخش از تلویزیون را گرفتند
  • به گزارش موسیقی ایرانیان نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، تولیدات موسیقایی مراکز استانی صدا و سیما طی بازه زمانی یکم تا بیستم آبان ماه سال جاری، بالغ بر ۶۸ قطعه بوده که ۵۰ قطعه از آنها در شورای شعر و موسیقی استان‌ها به تایید رسیده است.

    بر اساس ارزیابی صورت گرفته، ۲۶ قطعه جزو آثار با کیفیت متوسط تا خوب، ۱۲ قطعه آثار خوب تا خیلی خوب و ۱۲ قطعه آثاری با کیفیت عالی طبقه‎بندی شده‎اند.

    این آثار شامل اشک و خاطره، جام محبت و خونین شهر مرکز آبادان، شووان و بلوور (چوپان و نی) و گلریزان مرکز ایلام، اروند خونین مرکز خراسان رضوی، قایق و یاقوت مرکز خراسان شمالی و نگین سرخ، عهد و پیمون و گل بنفشه مرکز خراسان جنوبی هستند.

    همچنین مراکز زنجان با قطعات آی ایشقیندا (زیر نور مهتاب)، پاییز گلنده (وقتی پاییز میشه) و شکوه پایدار، فارس با کتروم (خسته نباشی)، صبح و سلام، گلابتون، گلپونه و فصل خرمن، کردستان با هه وال، کرمان با بهار، غم یار، گل زیبای احمد، سرزمین آریایی و پدر و مرکز گیلان با آرزو، شیرین زبان، میرزا کوچک و حسن ناب، آثاری در خور را برای پخش از شبکه‌های سراسری و استانی به این شورا ارسال کرده‌اند.

    از دیگر آثار رسیده طی آبان ماه سال جاری به شورای شعر و موسیقی استان‌ها می‌توان به چیت جا (حجله)، بازی واز (بازیگر)، صفای مادر، سیت بیارم، گلونی، پاییز صد رنگ، سوز و سیل، هرنگ، کل و گاله و بوسون بهشت مرکز لرستان، عهدی دوباره از استان مرکزی، حجاب، ره سول میهره بانی، شور نرم نای، فخری عاله م، ناله ی دل و ئه وین مرکز مهاباد و پریشان و کاش می‌شد از مرکز همدان اشاره کرد.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=432945
       
    برچسب ها موسیقی محلی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *