×
×

عکسها از آیدین پورایمان

  • کد نوشته: 43231
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۷ام مهر ۱۳۹۲
  • ۰
  • مدیر عامل خانه موسیقی ایران: امسال چهاردهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی را جشن می‌گیریم و رویکرد ما برای این برنامه «موسیقی و دولت تدبیر و امید» است.
    +خانه موسیقی امسال یک شب جشن می‌گیرد
    +تقدیر از ۹ بانوی موسیقی

    عکسها از آیدین پورایمان
  • نشست خبری جشن خانه موسیقی (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    نشست خبری جشن خانه موسیقی (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    چهاردهمین جشن خانه موسیقی ایران ۲۲ مهر ماه با تقدیر از ۹ بانوی فعال در عرصه موسیقی برگزار خواهد شد.

    مدیر عامل خانه موسیقی ایران در این باره توضیح داد: امسال چهاردهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی را جشن می‌گیریم و رویکرد ما برای این برنامه «موسیقی و دولت تدبیر و امید» است.

    حمیدرضا نوربخش ادامه داد: طبق روال هر سال جشن خانه موسیقی همزمان با روز جهانی موسیقی برگزار می‌شود اما از آنجا که این روز ۹ مهر ماه است، خیلی وقت‌ها مسائلی باعث می‌شود که روز جشن جابه جا شود با این حال امسال طبق روال همیشه فعالیت‌ها با رویکرد به خانه موسیقی و مروری بر اتفاقات سال گذشته است.

    وی افزود: امسال به دلیل استقرار دولت تدبیر و امید مسائل و چالش‌های موسیقی و مطالباتی که اهالی موسیقی از دولت دارند در جشن مطرح می‌شود.

    او با بیان اینکه در سال‌های اخیر جشن، فضای رقابتی پیدا کرده است‌، گفت: بخش آلبوم و کتاب برتر سال بخش رقابتی جشن محسوب می‌شود که به صورت دوسالانه برگزار می‌شود؛ به گونه‌ای که یک سال نوبت کتاب برتر و یک سال نوبت آلبوم برتر است که امسال در جشن آلبوم برتر را در دو بخش سنتی و ارکسترال معرفی می‌کنیم.

    مدیر عامل خانه موسیقی درباره اجراهای زنده جشن امسال گفت: در زمینه موسیقی نواحی اجرای ویژه‌ای داریم و در واقع موسیقی نواحی تمام کشور را به گوش مخاطب می‌رسانیم به گونه‌ای که اعضای گروه کنار هم می‌نشیند و مخاطب در ۳۰ دقیقه موسیقی‌های متنوعی را می‌شنود؛ البته به حرکات آیینی نیز توجه زیادی داشته‌ایم.

    او از اجرای ارکستر سازهای بادی تهران به رهبری جاوید مجلسی و اجرای کیوان ساکت به عنوان بخش دیگری از برنامه‌های جشن چهاردهم یاد کرد.

    نوربخش همچنین گفت: در بخش اجرای موسیقی سنتی تصمیم گرفتیم اجرای زنده بر عهده کسی باشد که در جشن قبل اثرش به عنوان آلبوم برگزیده انتخاب شده است. از آنجا که خواننده برگزیده جشن قبلی وحید تاج بود، امسال این هنرمند به همراه گروهش برنامه خواهد داشت.

    وی که صبح شانزدهم مهر ماه در خانه موسیقی ایران سخن می‌گفت، اظهار کرد: برای اولین بار در کنار جشن، نمایشگاه عکسی مرتبط با موسیقی و چهره‌های موسیقی برگزار شده است و در کنار آن طرح جلد آلبوم‌های موسیقی نیز به مخاطب ارائه می‌شود که این اتفاق با همراهی خانه هنرمندان ایران به مدت چهار روز در سالن بهار رخ می‌دهد.

    مدیر عامل خانه موسیقی با بیان اینکه امسال از ۹ بانوی فعال در عرصه موسیقی تقدیر خواهد شد. افزود: از پیشکسوتان صدابرداری ، خوانندگی‌، نوازندگی‌، سازسازی‌ و یک ناشر پیشکسوت که همگی از آقایان هستند هم تقدیر می‌شود؛ البته در بخش موسیقی نواحی نیز تقدیر خواهیم داشت.

    نوربخش با اشاره به اینکه خانه موسیقی در سال‌های اخیر چالش‌هایی داشته است و حمایت کمی از او صورت گرفته است، گفت: با همه این شرایط خانه موسیقی کارنامه قابل قبولی داشته است و بیشترین برنامه‌های آموزشی و پژوهشی را برگزار کرده است و امیدواریم با حضور آقای مرادخانی شرایط بهتر هم بشود.

    او در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا‌، مبنی بر اینکه چرا جشن امسال یک شب برگزار می‌شود و نمایشگاه آثار شنیداری جزوی از برنامه جشن نیست؟ گفت: بخش جنبی به همت کانون ناشران برگزار می‌شود و پیش از این با کمک همین ناشران نمایشگاه آثار موسیقی را داشتیم اما آن نمایشگاه مختصر رونقی به حوزه نشر نمی‌داد و شاید بهتر است چنین نمایشگاهی به صورت وسیع‌تر و در مکان بهتر برگزار شود؛ بنابراین امسال ترجیح دادند نمایشگاه طرح جلد آلبوم را برگزار کنند.

    وی افزود: درباره‌ی اینکه چرا جشن خانه امسال یک شب برگزار می‌شود باید بگویم ما برنامه‌ریزی‌های جشن را از ماه‌ها پیش انجام داده‌ایم و آن زمان شرایط فرق می‌کرد و نمی‌دانستیم قرار است چه اتفاقی بیفتد؛ بنابراین ترجیح دادیم جشن فقط یک شب باشد مدتی قبل فکر کردیم بهتر است جشن چند شب باشد که متاسفانه سالن برای برنامه وجود نداشت.

    نوربخش درباره هیات داوران جشن خانه موسیقی نیز گفت: هوشنگ ظریف‌، فریدون شهبازیان‌، عباس خوش‌دل و شهرام ناظری هیات داوران در بخش موسیقی سنتی و تقی ضرابی، هوشنگ کامکار،‌ فردین خلعت بری و امیر مهیار تفرشی هیات داوران در بخش موسیقی ارکسترال هستند.

    نوربخش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اهالی موسیقی پاپ حضور کمرنگی در جشن دارند؟ گفت: در بخش پاپ اثر مورد تاییدی نداشتیم اما به هر حال امسال به جمع‌بندی نرسیدیم و موسیقی‌ای پذیرفته نشد اما به طور قطع بنا داریم که به این موسیقی بپردازیم چرا که درجامعه وجود دارد.

    او در پایان درباره‌ی آثار رسیده به دبیرخانه جشن گفت: در بخش آلبوم برتر سال ۲۱۰ اثر به دبیرخانه رسید که ۱۳۰ اثر مربوط به موسیقی سنتی و ۷۰ اثر ارکسترال بود.

    گزارش متنی ایسنا از این مراسم را دنبال کردید، در ادامه هم عکسهای موسیقی ایرانیان (آیدین پورایمان) از این برنامه را می توانید مشاهده نمایید.

    https://musiceiranian.ir/?p=43231
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *