×
×

همزمان با هفتمین سالروز درگذشت این استاد
مجموعه آثار استاد محمدرضا لطفی با آوانگاری و گردآوری هوشنگ فراهانی منتشر شد

  • کد نوشته: 428917
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۱۲ام اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰
  • مجموعه آثار استاد محمدرضا لطفي همزمان با هفتمین سالروز درگذشت این موسیقی دان برجسته فقید، با آوانگاری و گردآوری هوشنگ فراهانی منتشر گردید.
    مجموعه آثار استاد محمدرضا لطفی با آوانگاری و گردآوری هوشنگ فراهانی منتشر شد
  •  

    مجموعه آثار استاد محمدرضا لطفی همزمان با هفتمین سالروز درگذشت این موسیقی دان برجسته فقید، با آوانگاری و گردآوری هوشنگ فراهانی منتشر گردید.

    به گزارش «موسیقی ایرانیان»، هوشنگ فراهانی؛ اتنوموزیکولوگ و آهنگساز در مورد مجموعه آثار استاد محمدرضا لطفی نوشته است: « این مجموعه شامل تمامی پیش‌درآمدها، رنگ‌‌ها، چهارمضراب‌‌ها، تصانیف و قطعات ضربی است که با اشارت و رهنمودهای استاد محمدرضا لطفی گردآوری و آوانگاری شد.

    نگارش این آثار را به درخواست استاد محمدرضا لطفی از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده که تا سال ۱۳۹۲ به طول انجامید. درگذشت نابهنگام استاد محمدرضا لطفی در آستانه‌‌ی انتشار، موجب تأخیری طولانی در انتشار این اثر گردید.

    این کتاب هم اکنون با اضافات و توضیحاتی با آوانگاری چندین دهه از فعالیت‌‌های مستمر گروه موسیقی شیدا به سرپرستی محمدرضا لطفی منتشر شده است. آثاری که در قالب سرودها و تصانیفی تحت عنوان «چاووش» یادآور بخش‌‌هایی از تاریخ تحولات اجتماعی وسیاسی ایران بوده است که به نوعی، دگردیسی تازه‌‌ای در بیان موسیقی ایران را پدید می‌‌آورد. نگارش برخی قطعات نایاب و منتشرنشده و نظارت محمدرضا لطفی بر روند نگارش، تا سال ۱۳۹۲ از ویژگی‌‌های مهم این اثر به شمار می‌‌رود.

    صمیمانه و با احترام، نگارش این کتاب را تقدیم می‌کنم به یاد و خاطره‌ی استاد محمدرضا لطفی و میراثی که برای موسیقی ایران و مردم ایران زمین به یادگار گذاشت.

    هوشنگ فراهانی»

    شایان ذکر است که مجموعه آثار استاد لطفی زیر نظر ایشان تا سال ۱۳۹۲ آوانگاری شده است.

     

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=428917
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *