×
×

یراحی با چشمان بسته به صحنه آمد!

  • کد نوشته: 42782
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۸ام مهر ۱۳۹۲
  • ۳ دیدگاه
  • مهدی یراحی در حالی دومین کنسرت خود را آغاز کرد که با چشمان بسته بروی صحنه آمد و ستاره‌هایی از موسیقی پاپ کشور از جمله محسن چاووشی نیز به عنوان مهمان در سالن حضور داشتند. در ادامه می توانید گزارش تصویری موسیقی ایرانیان از سانس اول کنسرت مهدی یراحی را دنبال کنید. گزارش متنی سانس دوم را هم می توانید بخوانید.
    + عکسها از امیر آبشناسان/اجرای امپراطور!

    یراحی با چشمان بسته به صحنه آمد!
  • کنسرت مهدی یراحی (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    کنسرت مهدی یراحی (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    موسیقی ایرانیان: مهدی یراحی در حالی دومین کنسرت خود را آغاز کرد که با چشمان بسته بروی صحنه آمد و ستاره‌هایی از موسیقی پاپ کشور از جمله محسن چاووشی نیز به عنوان مهمان در سالن حضور داشتند.

    شب گذشته یکشنبه هفتم مهر ماه دومین کنسرت مهدی یراحی خواننده جوان پاپ کشور با حضور چهره‌های موسیقی در دو سانس برگزار شد.

    سانس دوم این کنسرت که به مناسبت انتشار آلبوم دوم یراحی با نام “امپراطور”‌ برپا شده بود، ساعت ۲۲:۲۵ رسما آغاز شد. در حالی که بلندگوهای مرکز همایش‌های برج میلاد از ساعت ۲۱:۵۰ از آغاز کنسرت خبر می‌دادند، جمعیت تا ۳۰ دقیقه بعد کماکان وارد تالار می‌شدند.

    آغاز کنسرت با تشویق ترانه‌سرای مطرح

    جالب اینکه از میان تشویق‌های دسته جمعی و ابراز علاقه‌ها نخستین جمله “روزبه دوستت داریم” بود که شنیده می‌شد که از زبان طرفداران روزبه بمانی ترانه‌سرای صاحب‌نام مطرح می‌شد.

    “مهدی امپراطور” اولین صفتی بود که هواداران پیش از حضور یراحی روی سن به او نسبت دادند. نخست جمله “من از میان ترانه‌ها می‌آیم” با صدای خواننده گروه شنیده شد و در ادامه نوازندگان ترانه “امپراطور” را به عنوان اولین اثر اجرا کردند و با آغاز ترانه، یراحی با چشمانی که آنها را همچون کلیپ تبلیغاتی‌اش با دستمال سفید بسته بود، روی سن آمد و با عبارت “تو قلب من یه امپراطوره” آن را باز کرد.

    همزمان با اجرای این قطعه کلیپ مرتبط با آن از پیانونوازی یراحی در ساحل در پس زمینه سن پخش می‌شد و با پایان این بخش صدای “مهدی دوستت داریم”‌ به گوش می‌رسید.

    یراحی با نام خدا سخنان خود را آغاز کرد و گفت: از عزیزان قلب من که منت گذاشتید و تشریف آوردید ممنونم. به عنوان اولین مهمان، خالق ترانه “امپراطور” یعنی مونا برزویی را معرفی می‌کنم.

    حاضران برزویی را تشویق کردند و بعد از این گروه قطعه “یه چیزی بگو” را اجرا کردند. نکته قابل توجه در میان بخشی از مردم حاضر در سالن این بود که آنها به جای تماشای کنسرت و لذت بردن از لحظه، با آی پد یا گوشی همراهشان مشغول فیلمبرداری و عکسبرداری بودند و از سوی مسئولان تالار نیز تنها با افرادی که از فلاش استفاده می‌کردند، برخورد می‌شد.

    کنسرت مهدی یراحی (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    کنسرت مهدی یراحی (برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید)

    خواندن در میان ستاره‌ها سخت است

    پس از اجرای ترانه تیتراژ برنامه “ماه عسل” که یراحی با آن به شهرت رسیده است او پس از ابراز احساسات طرفداران در سخنانی گفت: قربان محبتتان. خیلی خیلی ممنون. امشب آنقدر ستاره داریم که خواندن برای من سخت است.

    با این جمله عبارت “یه دونه‌ای” از میان حاضران شنیده شد. قطعه بعدی “مهم اینه” بود که یراحی با گرفتن میکروفن سمت مردم، خواندن قسمت‌هایی از آن را به آنها واگذار می‌کرد: مهم اینه تو کنارمی خیلی بی قرارمی هر لحظه به یادمی این روزا…

    یراحی در ادامه حامد شعبانی نوازنده پرکاشن را معرفی و اعلام کرد تا این لحظه گوشی‌اش مشکل داشته و صدای خودش را نمی‌شنیده است. او از احسان نیز به عنوان بهترین نوازنده ویولن نام برد که در این اجرا به عنوان نوازنده مهمان حضور دارد.

    “مرز” قطعه بعدی بود که توسط یراحی و گروهش اجرا شد. وی اظهار کرد: به افتخار یکی از بهترین دوستان من که پنج، ۶ سالی است سعادت دارم با او دوست باشم و این آشنایی برایم پربار بوده است؛ یک خواننده و تنظیم کننده خوب که هر چه از هنرهایش بگوییم کم است. او شعر را می‌فهمد و به کارش تسلط دارد؛ فرزاد فتاحی.

    شکل گرفتن “ندارمت” در لحظه‌های تنهایی یراحی

    “ندارمت” قطعه بعدی از فهرست اجراهای این کنسرت بود که خواننده گروه آن را ترانه‌ای معرفی کرد که در لحظه‌های تنهایی‌اش شکل گرفته است.

    او پس از این از حضار خواست به افتخار بچه‌های زهی گروه دست بزنند و از سرپرست مرکز موسیقی و حراست ارشاد تا ریاست و کارکنان برج میلاد تشکر کرد.

    یک ترانه عربی در ادامه اجرا شد و یراحی گفت: دوستان داخل بالکن لذت می‌برید؟ همه چیز اوکی است؟

    وی افزود: به افتخار یکی از بازیگران سینما و تلویزیون که کارهای موفق او در سینما و تلویزیون مورد استقبال قرار گرفته، سیاوش خیرابی. همچنین یکی از خوانندگان بسیار خوب از دوستانم را تشویق کنید که آخرین آلبوم او اخیرا به بازار آمد و موفق هم بود؛ امیر یگانه.

    یراحی همچنین از تهیه‌کننده کنسرت نام برد که بار اصلی سختی‌ها را بر دوش دارد و از مردم خواست محمدرضا خانزاده مدیرعامل موسسه اکسیر نوین را تشویق کنند.

    این خواننده از رستاک هلاج به عنوان یکی از بهترین ترانه‌سراهایی که تا به حال با او همکاری کرده نام برد که بهترین ملودی‌ها را می‌سازد و با آوردن نامش سالن منفجر می‌شود.

    دل و قلوه دادن‌های تاجبخش و یراحی

    او اعلام کرد: به اعتقاد من بهترین پیانیست ایران رضا تاجبخش است. در ادامه ترانه “هرجای دنیایی دلم اونجاست” اجرا شد و یراحی از روزبه بمانی به عنوان کسی نام برد که سهم بزرگی از کارهای او را بر دوش دارد. در سالن یکصدا “روزبه روزبه” شنیده می‌شد.

    “باور نکن” سروده زهرا عاملی قطعه بعدی بود که اجرا شد و تاجبخش در سخنانی گفت: پیش از این نیز حرفی زدم که به خاطر آن از من انتقاد شد. به اعتقاد من اگر خوانندگان پاپ ما اندازه انگشتان دو دست هم نه انگشتان یک دست باشند، یراحی یکی از آنها است.

    “سازش” ترانه منتخب بعدی بود که توسط گروه اجرا شد و در آن نوازنده‌های ویولن و پیانو نقش اصلی را ایفا می‌کردند. یراحی با اجرای این قطعه به معرفی دیگر اعضای گروهش پرداخت: نوازنده گیتار الکترونیک عادل روح نواز، نوازنده گیتار اسپانیش که پنجه‌اش را خیلی دوست دارم فرشید اطحمی، نوازنده بیس علی پورنگهبان.

    اجرای یک ترانه متفاوت

    “از خودت خبر بیار آفتاب” ترانه متفاوتی بود که رستاک هلاج سرایش و ساخت ملودی آن را برعهده داشت و در ادامه اجرا شد و یراحی برای اجرای آن گیتار هم می‌نواخت.

    یراحی پس از این نیلوفر محبی را به عنوان سرپرست گروه زهی و سپیده معزز، آناهیتا خانزاده، شهره مهرآبادی، گل بهار سرانجام پور را به عنوان ویولن نوازهای این گروه و الناز پگاه، هدا سعیدی، نیلوفر سهی نوازندگان ویولن آلتو و سوگل شیری و هانیه کازرونی نوازنده ویولنسل معرفی کرد. پاشا یثربی نیز نویسنده نت‌های زهی معرفی شد.

    “امشبم گذشت” ترانه بعدی بود و یراحی بعد از آن گفت: من با هرکسی کار می‌کنم دوستش دارم بنابراین دیالوگم تکراری است. امیر قومی نژاد یکی از بهترین نوازنده‌های درام است. آهنگی که حالا برایتان می‌خوانم، دوست دارم و به قلب من نزدیک است.

    ترانه “دیوار” بعد از این اجرا شد و خواننده انوشیروان تربتی را نوازنده کیبورد معرفی کرد.

    چاووشی در تنهایی هم خوب می‌خواند

    در ادامه نوبت به معرفی یکی دیگر از ستاره‌های حاضر در جمع رسید که یراحی در توصیف او تصریح کرد: می‌خواهم یکی از هم ولایتی‌هایم را معرفی کنم. دوستی که طرفداران زیادی دارد و همه منتظر کنسرت او هستند. من بسیار کارهای او را دوست دارم و امیدوارم هرچه زودتر کنسرت برگزار کند تا اتفاق خوبی در ادامه مسیر موفقیت‌هایش رخ دهد. من صدای او را در تنهایی شنیده‌ام و می‌دانم چقدر خوب می‌خواند. کسی که نیازی به معرفی ندارد.

    او در ادامه بخش‌هایی از ترانه “من با زخم زبونات رفیقم” را زمزمه کرد و صدای تشویق‌های سالن به بالاترین درجه خود رسید. یراحی ادامه داد: او معمولا جایی نمی‌رود اما بر سر من منت گذاشت و تشریف آورد.

    بعد از این صدای “چاووشی چاووشی” بود که در تالار به گوش می‌رسید. یراحی در ادامه دومین ترانه عربی خود را اجرا کرد و از پوریا صرافی مهر به عنوان کسی که سمپل‌ها را پلی می‌کند نام برد.

    سینا حجازی هم آلبوم می‌دهد هم کنسرت می‌گذارد

    مهدی یراحی در لحظات پایانی کنسرت خود یکی دیگر از مهمانان کنسرتش را معرفی کرد که قرار است آلبومی از او به بازار بیاید و کنسرت‌هایش آغاز شود. کسی که سبک خاصی در موسیقی دارد: سینا حجازی.

    ایمان قیاسی مجری و برنامه ساز و ترانه سرا مهمان دیگری بود که معرفی شد و خواننده آلبوم “امپراطور” ترانه تیتراژ پایانی برنامه “شب شیشه‌ای” با نام “منو رها کن” را اجرا کرد.

    آخرین آهنگ او که با همراهی علیرضا میرآقا به عنوان نوازنده ترومپت اجرا شد، یکی از ترک‌های آلبوم جدید او بود: داشتم زندگیمو می‌کردم، داشتی زندگیتو می‌کردی…

    این کنسرت در نخستین دقایق بامداد دوشنبه هشتم مهر در برج میلاد به پایان رسید.

    در ادامه می توانید عکسهای موسیقی ایرانیان (امیر آبشناسان) از سانس اول کنسرت مهدی یراحی را دنبال کنید.

    https://musiceiranian.ir/?p=42782
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *