×
×

آیین نکوداشت رجب سپهری توسط انجمن موسیقی بوشهر برگزار شد

  • کد نوشته: 423535
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۱۲ام بهمن ۱۳۹۹
  • ۰
  • حماسه حق‌پرست رییس انجمن موسیقی بوشهر از برگزاری نکوداشت نوازنده برجسته ی نی جفتی بوشهر، زنده یاد استاد «رجب سپهری» روز دهم بهمن ماه خبر داد.

    آیین نکوداشت رجب سپهری توسط انجمن موسیقی بوشهر برگزار شد
  • آیین نکوداشت رجب سپهری

    حماسه حق‌پرست رییس انجمن موسیقی بوشهر از برگزاری نکوداشت نوازنده برجسته ی نی جفتی بوشهر، زنده یاد استاد «رجب سپهری» روز دهم بهمن ماه خبر داد.

    او با اشاره به برگزاری این آیین به‌منظور ارج نهادن به مقام هنری و جایگاه موسیقایی این استاد گرانقدر به‌عنوان یکی از راویان و انتقال دهنده گان سینه به سینه ی مجموعه ی موسیقی‌سازی بوشهر، افزود: انجمن موسیقی استان بوشهر به حتما و قطعا به خود می بالد که نیکان و بزرگانی این چنین جاری و جاودان در خاطره ی زمان و حافظه شنیداری مردمان را قدر می‌داند و ارج می‌نهد.

    رییس انجمن موسیقی استان بوشهر گفت: استاد سپهری‌ در نقل سینه به سینه رپرتوار موسیقی بومی و مقامی بوشهر نقش شایان ذکر و تاثیرگذاری داشته و دارد.

    وی افزود: انگشت‌گذاری‌های به‌خصوص و سبک منحصر به فرد استاد رجب سپهری‌ در نوازندگی ساز نی جفتی و ادای جملات و پرداخت و اجرای استادانه ضربی‌های موسیقی بوشهر با حفظ اصالت انگاره‌های غیرضربی و گوشه‌های آوازی این مجموعه موسیقایی، از مشخصه‌ها و مولفه‌های اصلی و آشکار هنر نی جفتی نوازی آن استاد برجسته است که شاگردانش نیز سعی بر انتقال آموزه های موسیقایی با حفظ اصالت ها و هویت فرهنگی و موسیقایی بوشهر دارند.

    حق پرست ابراز امیدواری کرد: با تداوم این گونه برنامه ها و بزرگداشت و گرامیداشت هنرمندان عرصه ی موسیقی ، مشتاقان و علاقه مندان و هنرجویان جوان شناخت و آگاهی بیشتری نسبت به داشته ها و گنجینه ی موسیقی و میراث هنری پیشینیان خود، پیدا کنند تا با درک و دریافت موسیقی بزرگان بتوانند نسبت به هنر زمانه ی خود نیز گام های دیگری را برداشته و برگی دیگر را به کتاب هنر موسیقی بوشهر بیافزایند.

    ا‌و در پایان هم اشاره کرد : بوشهر همچنین میزبان سومین فستیوال ملی موسیقی کلاسیک ایرانی در اسفند ماه جاری خواهد بود.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=423535
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *