×
×

سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در بوشهر، با وقفه ای دو ساله برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 416193
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۲۴ام آذر ۱۳۹۹
  • ۰
  • سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی بعد از دو سال توقف در برگزاری، به میزبانی استان بوشهر میزبان هنرمندان فعال حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران خواهد شد.

    سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در بوشهر، با وقفه ای دو ساله برگزار می‌شود
  • سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی اسفند ماه سال جاری، در استان بوشهر برگزار می شود.

    به گزارش «موسیقی ایرانیان»، طی نشست هماهنگی برگزاری سومین جشنواره «موسیقی کلاسیک ایرانی» با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار بوشهر، معلوم شد که اسفند ماه امسال، سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی، پس از وقفه ای دو ساله در استان بوشهر برگزار می شود.

    در این نشست سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر، مجید خورشیدی، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر، محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی، فاطمه کرم‌پور، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان بوشهر و امیر مردانه، مدیر اجرایی جشنواره حضور داشتند.

    همچنین توافق شد شورای علمی متشکل از هنرمندان ملی و هنرمندان استان بوشهر در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی تشکیل شود.

    معاون امور هنری در این نشست گفت: با توجه به سپری شدن شرایط دشوار این روزها، جشنواره می‌تواند موجب تسکین مردم شود و آن‌ها را همراه کند.

    مدیرکل دفتر موسیقی نیز به اهمیت حضور هنرمندان صاحب‌سبک‌ و شاخص در جشنواره اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور استادان نیز در جشنواره اهمیت دارد و می تواند به معرفی ظرفیت ها و داشته های موسیقی کمک کند.

    در ادامه، استاندار بوشهر گفت: تلاش داریم با تعامل بیشتر از تمام ظرفیت‌های استان برای سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی استفاده شود.

    معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز گفت: جامعه به نشاط و شادی نیاز دارد و جشنواره موسیقی در این راستا می‌تواند بسیار موفق عمل کند. استان بوشهر این فرصت را به هنرمندان می‌دهد تا در فضاهای باز نیز اجرای زنده داشته باشند و زیرساخت‌ها برای اجرای زنده با رعایت پروتکل‌ها مهیا است.

    منبع: موسیقی ایرانیان
    https://musiceiranian.ir/?p=416193
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *