×
×

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد:
حفظ جان و سلامتی مردم در مراسم تشییع پیکر استاد شجریان اولویت اصلی قرار گیرد

  • کد نوشته: 405095
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۸ام مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد ضمن تسلیت درگذشت استاد شجریان گفت: حفظ جان و سلامتی مردم در مراسم تشییع پیکر استاد شجریان مسئله مهمی است که حتما باید بدان توجه داشت.

    حفظ جان و سلامتی مردم در مراسم تشییع پیکر استاد شجریان اولویت اصلی قرار گیرد
  • دکتر مسعود زحمتکش در گفت وگو با ایسنا، استاد شجریان را یکی از ستارگان بی تکرار موسیقی کشور خواند و افزود: لازم میدانم از طرف خود و جامعه پزشکی به خانواده این بزرگوار به خصوص جناب همایون شجریان تسلیت عرض کنم؛ همه می دانیم که این هنرمند به واسطه هنر خود میرایی ندارد.

    وی استاد شجریان را از فرزندان بزرگ خطه زرخیز و هنرپرور خراسان خواند و افزود: تشییع جنازه ایشان اگر به صورت محدود و کنترل شده برگزار نشود، یکی از موقعیت های پرخطر برای آلودگی تعداد بیشتری از هموطنان به ویروس کرونا است.

    وی با اشاره به اینکه احتمالا هموطنان زیادی در این مراسم شرکت کنند، افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی در این مراسم ضروری است؛ از اینرو به نمایندگی از جامعه پزشکی شهر خواهش می کنم که رعایت اصول بهداشتی سه گانه شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله ایمن با یکدیگر و بهداشت دست ها حتما در این مراسم مورد توجه قرار گیرد.

    وی همچنین افزود: از کلیه همشهریان و هموطنان تقاضا دارم اگر احساس می‌کنند که کوچکترین علائمی از بیماری حتی در حد یک سرماخوردگی ساده دارند، به هیچ وجه در مراسم مذکور شرکت نکنند.

    این پزشک در توصیه به افرادی که قصد رفتن به مراسم تشییع پیکر را دارند، گفت: عزیزان شرکت کننده به هیچ عنوان فراموش نکنند که ماسک باید به طور کامل بینی و دهان را دربر بگیرد و بپوشاند، متاسفانه در حال حاضر شاهد آن هستیم که ماسک بر رو بینی قرار ندارد و فقط دهان را پوشش می‌دهد که این امری اشتباه است. قاعدتاً هر تجمعی برای شیوع کرونا و انتقال آن می‌تواند خطرناک باشد و مراسم تشییع جنازه نیز از این امر مستثنی نیست و هرچقدر این مراسم خلوت‌، ایمن و خصوصی برگزار شود بهتر است و خطر همه‌گیری و انتقال بیماری به افراد سالم را کاهش می‌دهد.

    زحمتکش در پایان یادآور شد: از هموطنان و همشهریان عزیز خواهش می کنم که از ازدحام و اصرار به شرکت در مراسم تشییع جنازه پرهیز کنند ولی در صورت شرکت در این شرایط باز هم استفاده از ماسک، شیلد، عینک های حفاظتی و بهداشت دست‌ ها را فراموش نکنند و فاصله ایمن با افراد را رعایت کنند.

    وی تاکید کرد: اگر فردی کوچکترین علائمی همچون سردرد، بدن درد، گلو درد و… را در خود مشاهده می کند به هیچ عنوان در مراسم شرکت نکند زیرا آسیب و صدماتی را که به دیگر افراد می‌رساند به مراتب زیان بیشتری نسبت به انرژی معنوی که قرار است منتقل کند یا دریافت کند، به همراه دارد.

    منبع: ایسنا
    https://musiceiranian.ir/?p=405095
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *