×
×

پیکر استاد شجریان به فرودگاه منتقل شد

  • کد نوشته: 404640
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۸ام مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • پیکر استاد محمدرضا شجریان پس از برگزاری آیین اقامه نماز در بهشت زهرای تهران جهت انتقال به آرامگاه ابدی‌اش در مشهد به فرودگاه مهرآباد منتقل شد.

    پیکر استاد شجریان به فرودگاه منتقل شد
  • آیین اقامه نماز بر پیکر خسرو آواز ایران به امامت سید محمود دعایی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و پیکر ایشان پس از برگزاری این آیین در جوار فردوسی آرام می‌گیرد.

    سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از اقامه نماز بر پیکر استاد شجریان به خبرنگاران گفت: شجریان یکی از بزرگان هنر ایران است.

    وی اظهار داشت: قرار است پیکر مرحوم شجریان در کنار مهدی اخوان ثالث در طوس دفن شده و عصر امروز بر اساس پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا، در مشهد تشییع خواهد شد.

    استاد محمدرضا شجریان که برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی کشور است و از وی با عنوان «خسرو آواز ایران» یاد می‌شود، پس از تحمل دوره طولانی بیماری عصر امروز، پنجشنبه در بیمارستان جم تهران درگذشت.
    استاد آخرین بار در ۱۴ مهر ۹۹ با کاهش فشار خون و عفونت شدید در ناحیه بدن و کیسه صفرا به بیمارستان منتقل شده و پس‌از بستری شدن در بخش ICU به کما رفته بود.
    خواننده پیشکسوت ایرانی در سن ۸۰ سالگی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت؛ او سال‌ها از بیماری ریه رنج می‌برد و طی روزهای اخیر به دلیل مشکلات ریوی و تنفسی ناپایدار، افت فشار خون و افت سطح هوشیاری در بخش مراقبت های ویژه بستری شده بود.

    منبع: ایرنا
    https://musiceiranian.ir/?p=404640
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *