×
×

مسوولان کشور درگذشت محمدرضا شجریان را تسلیت گفتند

  • کد نوشته: 404184
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۷ام مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • جمعی از شخصیتهای سیاسی و چهره‌های سرشناس در پیام‌های جداگانه درگذشت محمدرضا شجریان را تسلیت گفتند.

    مسوولان کشور درگذشت محمدرضا شجریان را تسلیت گفتند
  •  استاد محمدرضا شجریان

    استاد محمدرضا شجریان

    استاد محمد رضا شجریان پس از تحمل دوره طولانی بیماری عصر امروز (پنجشنبه) در بیمارستان جم تهران درگذشت.

    در پیام محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور آمده است:?درگذشت هنرمند محبوب و استاد بی‌بدیل آواز ایران را به ملت شریف و هنردوست کشورمان تسلیت عرض می‌کنم. استاد محمدرضا شجریان از جایگاهی رفیع در سپهر هنر ایران‌زمین برخوردار بود و درگذشت ایشان، ضایعه‌ای جانکاه و غیرقابل جبران است. خاطره جمعی ایرانیان، مشحون از لحظات فراموش‌نشدنی و گرانقدری است که با نغمه‌های دلنشین آن مرحوم رقم خورده است. یاد شجریان در  قلب ایرانیان ماندنی است و نامش تا همیشه در تاریخ این سرزمین خواهد درخشید. از درگاه خداوند متعال برای ایشان آرزوی رحمت و غفران و برای خانواده گرامی‌شان، آرزوی صبر و تسلی خاطر می‌کنم.

    محمدجواد آذری جهرمی ارتباطات و فناوری اطلاعات در حساب کاربری توییتر خود با نوشتن شعر «چندان که گفتم غم با طبیبان درمان نکردن مسکین حریفان فوت محمدرضا شجریان را تسلیت گفت.

    آذری جهرمی نوشت: مرغ سحر پرکشید؛ خدایش بیامرزد.

    حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس درگذشت استاد شجریان را به خانواده و جامعه هنری ایران تسلیت عرض می کنیم. یاد و خاطره استاد شجریان با دستاوردهای بزرگ هنری خود همواره در قلب ایرانیان جای داشته و هیچگاه از میان نمی رود. هرگز نمیرد آنکه …

    حمید ابوطالبی سیاستمدار ایرانی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: اگربرای بتهوون «موسیقی واسطه‌ی بین زندگی روحانی و نفسانی‌است»؛ اگربرای موتزارت«عشق، عشق، و تنها عشق است که روح یک نابغه راشکل می‌دهد»؛ واگر برای شومان«رسالت اصلی یک هنرمند، ارسال روشنایی به تاریکی قلب‌ انسان‌هااست»؛ #شجریان واسطه‌ای روحانی، عشقی مردمی، وروشنایی‌ای اجتماعی بود.

     علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحادملت ایران اسلامی در پیامی نوشت:‏استاد ⁧ #محمدرضا_شجریان⁩ رفت و ملتی را در روز اربعین حسینی به عزای مضاعف نشاند.

    وی افزود: به مسئولان کشوری و دولتی توصیه می‌کنم در این ⁧ #عزای_ملی⁩ در کنار مردم و با آنان هم‌دل باشند. بخصوص صدا و سیما رویکرد گذشته خود را کنار بگذارد و در بزرگداشت او کوتاهی نکند، ‏نام و یاد شجریان ماندگار است.

    سفارت فرانسه در ایران در پیامی آورده است: ‏⁧ محمدرضا شجریان ⁩ واپسین آوازش را خواند.

    نغمه های خسرو آواز ایران تا ابد در یادمان خواهد ماند.

    سفارت ⁧فرانسه⁩ در ⁧ایران ⁩ به خانواده، نزدیکان وی و تمامی ایرانیان از صمیم قلب تسلیت می‌گوید.‏

     محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری در پیامی نوشت: کی شعر تر انگیزد؛ خاطر که حزین باشد

    حزن غروب اربعین حسینی همراه شد با خبر درگذشت استاد عزیز شجریان که به آواز بیات زند خوانده بود «ای یار آشنا! علم کاروان کجاست؟ تا سر نهیم بر قدم ساربان دوست».

    او که به قول مولانای بزرگ مدت‌ها «لــب فـروبــسته بود از طـعـام و از شـــــــراب»؛ ســـوی خوان آسـمــانی کرد شـــتاب.

    وی افزود: امشب ملتی در این سوگ همراه مردی هستند که خوانده بود «دشوار زندگی، بی رزم مشترک، آسان نمی‌شود» و چه بیش از هر زمان دیگر نیازمند آن شور «اتحاد اتحاد؛ رمز پیروزی است» هستیم.

    خدایش بیامرزد

    رحلتش به خاندان شجریان و همه ملت ایران؛ تسلیت باد

    علیرضا معزی  معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور نوشت: چه ایران سرای امید باشد، چه آن دم که مرغ سحر ناله سر کند و چه آن لحظه‌ی ملکوتی که مؤمنان با او  رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا بگویند؛

    وی افزود: نوای آسمانی ⁧ شجریان⁩، صدای مانای ایرانیان است. ایران تا همیشه با او زمزمه خواهد کرد…

    منبع: ایرنا
    https://musiceiranian.ir/?p=404184
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *