×
×

قطعاتی برای کوارتت زهی
آلبوم گُمار از پویان جدیدفرد منتشر شد

  • کد نوشته: 402362
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۸ام مهر ۱۳۹۹
  • ۰
  • آلبوم «گُمار» به آهنگسازی پویان جدیدفرد، از سوی مرکز موسیقی رها منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

    آلبوم گُمار از پویان جدیدفرد منتشر شد
  • آلبوم گمار از پویان جدیدفر

    آلبوم «گُمار» به آهنگسازی پویان جدیدفرد، از سوی مرکز موسیقی رها منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

    به گزارش «موسیقی ایرانیان»، «گُمار» اثری ست دربردارندۀ قطعاتی نوشته شده برای کوارتت زهی، به آهنگسازی پویان جدیدفرد، نوازندگی ارسلان کامکار (ویولنها و ویولا) و سامرند فقیه‌زاده (ویولنسل).

    این اثر در قالب ۸ قطعه به عناوین «گُمار»، «شب منهتن»، «۱۳ مرداد»، «رِنگی برای درکه»، «بیرونشد از گُمار»، «نوبهار»، «در آغوش باد» و «غبار» چیدمان یافته و تولید شده است.

    جدیدفرد درباره اثرش نوشته است: «واژه «گُمار» در گیلکی، به جنگل یا بیشه‌زاری گفته می شود که از انبوهیِ درختان و بوته‌ها، راه در آن گم است و گذر از آن، دشوار. همه قطعات این مجموعه حدودا در نیمه نخست سال ۹۸ نوشته شده اند… قصدم، نه ساختِ کوارتت زهی بعنوانِ یک فرم موسیقایی، که نوشتنِ قطعاتی آزاد برای این گروهِ سازی بوده که به گمانم به سرشتِ بداهگیِ موسیقی ایرانی نزدیکتر است. کوشیدم از گنجایش کوارتت زهی برای بازآراییِ نغمه‌ها و روایتها بهره گیرم؛ ولی نه چندان که روایت اصلی تحت تاثیر جنبه‌های فنی قرار گیرد. در این راستا، پیش و بیش از هرچیز، بیانِ احساسات به‌گونه‌ای طبیعی، مهمترین راهنما و پیشبرنده‌ام بود. ازینرو، به گمانم، حال و هوای سرزمین مادری در تاروپودِ سراسرِ مجموعه دمیده!»

    شایان ذکر است که آلبوم «گُمار» تازه ترین اثر از پویان جدیدفر، توسط مرکز موسیقی رها راهی بازار موسیقی شده و علاقمندان می توانند این اثر را در دو نسخه فیزیکی و دیجیتال از مراکز و وبسایت های معتبر موسیقی تهیه نمایند.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=402362
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *