×
×

در فضایی دف محور با ریتم های متنوع جنوبی
آلبوم «نقطه دف» از نبیل یوسف شریداوی آماده دانلود قانونی شد

  • کد نوشته: 393310
  • حمیده موسوی
  • شنبه, ۱۱ام مرداد ۱۳۹۹
  • ۰
  • آلبوم «نقطه دف» تازه ترین اثر از ساخته های نبیل یوسف شریداوی، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری نشر موسیقی نوفه راهی بازار موسیقی شد.

    آلبوم «نقطه دف» از نبیل یوسف شریداوی آماده دانلود قانونی شد
  • نقطه دف از نبیل یوسف شریداوی

    آلبوم «نقطه دف» تازه ترین اثر از ساخته های نبیل یوسف شریداوی، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری نشر موسیقی نوفه راهی بازار موسیقی شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، دومین اثر رسمی نبیل یوسف شریداوی، آهنگساز و نوازنده دف تحت عنوان «نقطه دف» منتشر شد.

    این آلبوم در قالب ۸ قطعه به عناوین «سماع سوری»، «سماع صحاری-بخش اول»، «سماع صحاری-بخش دوم»، «سماع بغدادی»، «سماع سنه-بخش اول»، «سماع سنه-بخش دوم»، «ذکر» و «سماع سنه-بخش سوم» و فضایی دف محور با ریتم های متنوع جنوبی ساخته و پرداخته شده است.

    شریداوی درباره اثر خود می‌گوید: «پژوهش و شناخت شیوه‌های استفاده از امکانات ریتم در شاخه‌های مختلف و متنوع موسیقی جنوب ایران مانند موسیقی آیین‌های عزاداری، شادمانی، کارآوا، زار و موسیقی فولک نواحی عرب‌زبان آن دیار، مرا که زاده آن سرزمینم بر آن داشت تا ریتم‌های موجود در آن موسیقی را با موسیقی دف درآمیزم. از آنجا که ساز دف علیرغم حضور چشمگیرش در موسیقی ایران، روایت و نمود اصیلش همچنان در موسیقی خانقاهی محقق می‌شود، ملودی‌هایی از اذکار صوفیان مناطق مختلف نیز برگزیده و با ریتم‌های موسیقی جنوب در هم آمیختم که نتیجه را در این مجموعه خواهید شنید.»

    از این موزیسین جنوبی اهل آبادان پیش تر، آلبوم «می صوفی افکن کجا می فروشند» با آواز داوود آزاد به انتشار رسیده است.

    شایان ذکر است که آلبوم «نقطه دف» از نبیل یوسف شریداوی، توسط نشر موسیقی نوفه منتشر شده و علاقمندان می توانند این اثر را به دو صورت فیزیکی و دیجیتال تهیه نمایند.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=393310
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *