×
×

شرایط را برای انتشار آلبوم مناسب نمی‌دانم
ایمران حیدری: به نسل آیندۀ موسیقی آذربایجان امیدوارم

  • کد نوشته: 390586
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۲۴ام تیر ۱۳۹۹
  • ۰
  • ایمران حیدری سازگر و نوازنده ساز عاشیقی در مورد فعالیت‌های خود در روزهای کرونا و فعالیتش در بخش موسیقی آذربایجان در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان گفت.

    ایمران حیدری: به نسل آیندۀ موسیقی آذربایجان امیدوارم
  • ایمران حیدری

    ایمران حیدری سازگر و نوازنده ساز عاشیقی در مورد فعالیت‌های خود در روزهای کرونا و فعالیتش در بخش موسیقی آذربایجان در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان گفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، ایمران حیدری داور بخش موسیقی آذربایجان در چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان درباره نحوه داوری آثار گفت: امسال اتفاق خوبی در مکانیسم داوری‌ها رخ داده بود، اینکه در بازبینی آثار به‌هیچ‌وجه تصویر شرکت‌کننده را نمی‌دیدیم و فقط صدای سازشان را می‌شنیدیم. به نظرم با این روش داوری‌ها سالم‌تر می‌شود.

    وی در مورد پارامترهای داوری بیان کرد: اولین چیزی که در نوازندگی اهمیت دارد، کوک ساز است. وقتی ساز ناکوک باشد همه‌چیز تحت شعاع قرار می‌گیرد. پارامترهایی مثل کوک ساز، ریتم و سونوریته هم در داوری‌ها اهمیت زیادی دارد. بعضی از نوازنده‌ها خوب ساز می‌زنند ولی کارشان فضای خوبی ندارد.

    این داور بخش موسیقی آذربایجان در توصیه به پذیرفته‌‌شدگان مرحله اول عنوان کرد: همان‌طور که عرض کردم، اولین چیزی که برای نوازندگی اهمیت دارد کوک ساز است. در مرحله اول اغلب سازها یا کوک دقیقی نداشتند و یا ناکوک بودند. نکته بعدی این است که قطعاتی را انتخاب کنند که مربوط به ساز خودشان باشد. بعضی افراد قطعات ساده‌ای را انتخاب می‌کنند که در امتیازدهی تأثیر خوبی ندارد. توصیه می‌کنم قطعاتی انتخاب کنند که بار تکنیکی و احساسی زیادی داشته باشد.

    حیدری در رابطه با تأثیر جشنواره ملی موسیقی جوان بر نوازندگان موسیقی نواحی اظهار داشت: هر سال هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی شاهد رشد نوازندگان هستیم. صددرصد به نسل آیندۀ موسیقی آذربایجان امیدوارم.

    وی درباره فعالیت‌ این روزهای خود گفت: کارگاه سازسازی دارم و آنجا مشغول هستم. علاوه‌بر آن موسیقی هم تدریس می‌کنم. مدت‌هاست آلبومی منتشر نکرده‌ام چون شرایط را برای انتشار آلبوم مناسب نمی‌دانم.

    ایمران حیدری در پایان در خصوص تأثیر کرونا بر موسیقی خاطرنشان کرد: مجبور شدم چند ماه کلاس‌ها را تعطیل کنم، ولی کارگاه ساز دایر بود. کلاس‌هایم به صورت حضوری است. تجربه برگزاری کلاس آنلاین ندارم، دوست هم ندارم چنین کلاس‌هایی برگزار کنم. تأثیر کلاس‌های حضوری بیشتر است ولی اگر روزی مجبور شوم این کار را می‌کنم.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=390586
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *