×
×

ترنم هوای عاشقی در تالار وحدت به یاد احمد ابراهیمی

  • کد نوشته: 37822
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۷ام تیر ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • گروه موسیقی «آوای مهربانی» به سرپرستی سهیلا پورگرامی و آهنگسازی پدرام درخشانی برگزار شد. در ادامه عکسهای موسیقی ایرانیان (آیدین پورایمان) از این کنسرت را دنبال کنید.

    ترنم هوای عاشقی در تالار وحدت به یاد احمد ابراهیمی
  • موسیقی ایرانیان: گروه موسیقی “آوای مهربانی” به سرپرستی سهیلا پورگرامی و آهنگسازی پدرام درخشانی سه‌شنبه ۴ تیرماه برای دومین بار در طول این هفته میزبان علاقه مندان موسیقی با برگزاری کنسرت تلفیقی خود بود.

    سهیلا پورگرامی در ابتدای اجرای بخش اول کنسرت که در تالار وحدت برگزارشد با تجلیل از مقام هنری زنده یاد احمد ابراهیمی از وی به عنوان پدر معنوی آواز ایران یاد کرد و گفت: امروز ما یکی بزرگترین استادان آواز ایران را از دست دادیم که بسیاری از خواننده های معروف ما از جمله محمدرضا شجریان و شهرام ناظری در محضر وی نکته‌هایی را آموختند.

    وی ادامه داد: استاد احمد ابراهیمی که من هم چند مدتی افتخار داشتم به عنوان شاگرد در خدمت وی باشم از نظر من پدر معنوی آواز ایران است که حق بزرگی بر گردن موسیقی به ویژه آواز ایران دارد. به همین جهت ضمن ابراز تاسف از درگذشت این هنرمند مهربان موسیقی ایرانی، اجرای امشب را به روح استاد احمد ابراهیمی تقدیم می کنیم و امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده خوبی برای راهی که استاد در جهت اعتلای موسیقی طی می کرد، باشیم.

    بعد از صحبت‌های پورگرامی بخش اول کنسرت با قطعه ریتمیک “هوای عاشقی” ابوسعید ابوالخیر و آهنگسازی پدرام درخشانی برای تماشاگران اجرا شد که با توجه به صحبت‌های ابتدایی پورگرامی که به نظر می‌آمد در صدد اجرای قطعه ای به یاد استاد ابراهیمی در اول برنامه خواهد بود کمی غیر مترقبه به نظر آمد.

    “وا دل من”، “دیوانه شو” و “کجاست” از مولانا قطعاتی بودند که به ترتیب در بخش اول کنسرت با آهنگسازی پدرام درخشانی برای مخاطبان اجرا شد که قطعه “وا دل من” بیشتر از قطعات دیگر مورد توجه تماشاگران قرار گرفت.

    در بخش دوم این کنسرت تلفیقی هم بعد از اجرای قطعه “چهار مضراب دشتی”، “سر عشق” مولانا و قطعه محلی خراسانی” الله مدد”، پدرام درخشانی با حضور در جایگاه خود به گروه اجرایی ملحق شد و قطعه “شیر سنگی” با همنوازی سنتور، گیتار بیس، کیبورد و درامز را اجرا کرد.

    پورگرامی دربخش دوم کنسرت روز اول آوای مهربانی گفت: پدرام درخشانی به واقع یکی از سخت‌گیرترین رهبران ارکستری است که من تا امروز دیدم چراکه وی در طول تمرین‌ها با فشرده‌ترین تمرین‌ها و سخت‌گیری هایی که به خرج می‌داد باعث می‌شد که گروه با جدیت بیشتری کار خود را ادامه دهد.

    “زهی عشق” مولانا، “آمون” بابا طاهر و “تا تو با منی” حافظ قطعات دیگری بودند که در کنسرت تلفیقی گروه موسیقی “آوای مهربانی” که اوایل این هفته نیز میزبان علاقه مندان موسیقی با اجرای کنسرت ملل به خوانندگی دولتمند خلف بودند، اجرا شد.

    سهیلا پورگرامی، مهرداد هویدا، صبا ضامنی (هم آوا)، پدرام درخشانی (سنتور)،مینو قاسمپور (قانون)، رضا تاجبخش(پیانو و کیبورد)، رخساره رستمی (عود)، سوگل ضامنی(تار)، طراوت باباخانلو (فلوت)، عمید بنکدار (گیتار باس)، عسل ملک زاده (دف)، درشن انند (طبلای) و ایلیار خسروی (درامز) گروه نوازندگان و خوانندگان این کنسرت را تشکیل می‌دادند.

    در ادامه عکسهای موسیقی ایرانیان (آیدین پورایمان) از این کنسرت را دنبال کنید.

    https://musiceiranian.ir/?p=37822
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *