×
×

سرپرست گروه موسیقی «آوای مهربانی»:

  • کد نوشته: 104869
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۵ام فروردین ۱۳۹۵
  • ۰
  • خواننده و سرپرست گروه «آوای مهربانی» با تشریح جزییات جدیدترین کنسرتش گفت در صورت وجود حمایت مالی، توانایی ۱۰ شب اجرا در تالار وحدت را دارد. سهیلا پورگرامی اظهار کرد: کنسرت جدیدم که ۱۶ اردیبهشت‌ماه امسال با ساخته‌هایی از پدرام درخشانی روی صحنه خواهد رفت‌ به درخواست تهیه‌کننده‌ – اعظم صداقت – برگزار می‌شود و […]

    سرپرست گروه موسیقی «آوای مهربانی»:
  • mehdi ghasemi-22-1خواننده و سرپرست گروه «آوای مهربانی» با تشریح جزییات جدیدترین کنسرتش گفت در صورت وجود حمایت مالی، توانایی ۱۰ شب اجرا در تالار وحدت را دارد.

    سهیلا پورگرامی اظهار کرد: کنسرت جدیدم که ۱۶ اردیبهشت‌ماه امسال با ساخته‌هایی از پدرام درخشانی روی صحنه خواهد رفت‌ به درخواست تهیه‌کننده‌ – اعظم صداقت – برگزار می‌شود و با این‌که این رپرتوآر قبلا هم اجرا شده است، فکر می‌کنم برای اجرای دوباره جا دارد. البته اگر اسپانسر خوبی وجود داشت، می‌توانستم ۱۰ شب تالار وحدت را پر کنم. همان‌طور که اجراهایی در باکو و تاجیکستان داشتم.

    او ادامه داد: برای این اجرا از کلام شاعران کلاسیک مانند مولانا،‌ حافظ‌ و سعدی استفاده کرده‌ایم و مخاطب فضای موسیقی سنتی و جَز را توأمان احساس می‌کند.

    پورگرامی در پاسخ به این پرسش که چرا این اجرا ساعت ۱۵ برگزار می‌شود‌، گفت: متأسفانه تالار وحدت گفت فقط همین زمان خالی را دارد و دلیل این‌که من مخالفت نکردم این بود که این تاریخ، روز عید است و مخاطب می‌تواند در این ساعت هم در سالن حضور داشته باشد. از طرفی نمی‌خواستم تهیه‌کننده به سختی بیفتد. امیدوارم اجرای خوبی باشد.

    این هنرمند که سال‌هاست برای بانوان هم کنسرت برگزار می‌کند، درباره روند اجراهای بانوان، بیان کرد: در این سال‌ها فقط من و خانم پری ملکی بودیم که علاوه بر کنسرت‌های بانوان، کنسرت‌های هم‌خوانی هم برگزار کرده‌ایم. کنسرت‌های بانوان مخاطب خاص خود را دارد، اما نمی‌توان فقط اجراهایی مختص بانوان ترتیب داد. من سعی می‌کنم، در هر دو فضا حضور داشته باشم و برای همین سالی دوبار اجرای هم‌خوانی برگزار می‌کنم و در کنارش اجراهای بانوان را نیز دارم.

    وی افزود: دیگر مخاطب نمی‌کشد که آوازهای طولانی در کنسرت‌ها بشنود. هنرمندی که می‌خواهد در این فضا بماند و کار کند باید خودش را با شرایط تطبیق دهد. باید سعی کنیم راه را باز و مخاطبان را با موسیقی خوب آشنا کنیم و در عین حال به آن‌ها آگاهی دهیم.

    پورگرامی درباره‌ی سطح حرفه‌ای مخاطبان کنسرت‌های بانوان نیز اظهار کرد: در این سال‌ها سطح این گروه از مخاطبان، خیلی تفاوت کرده است؛ مثلا تا سال ۸۳ همه فکر می‌کردند، فقط خانم سیمین غانم است که کنسرت بانوان برگزار می‌کند‌، اما به مرور زمان آن‌ها با چنین فضاهایی آشنا شدند و در این کنسرت‌ها حضور پیدا کردند.

    این خواننده که سال‌هاست اجراهایش را در تالار وحدت برگزار می‌کند با انتقاد نسبت به اجرای برخی بازیگران در این تالار، گفت: در این زمینه از مسؤولان گله دارم؛ من هیچ وقت نخواستم بازیگر شوم، حرفه‌ام خوانندگی است و جایگاه و مخاطب خودم را دارم، اما خیلی‌ وقت‌ها می‌بینیم که بازیگران زن در تالار وحدت کنسرت می‌دهند. در حالی که آن‌ها نه کلاس آواز رفته‌اند نه این حرفه را به‌طور کامل بلد هستند و اتفاقا سالن را نیز با هنرمندان پر می‌کنند. یادم است، سال‌ها پیش خانم هنگامه اخوان به من گفت، باید خیلی تلاش کنی و بدوی که درجه یک بگیری و به اجرا در تالار وحدت برسی. من هنوز هم برای کسب تجربه نزد استادان بزرگ می‌روم. آن‌وقت معلوم نیست چرا بعضی‌ها از راه می‌رسند و می‌توانند در این تالار کنسرت بگذارند.

    او ادامه داد: متأسفانه تالار وحدت میزبان کسانی است که پول داشته باشند. هر کسی که دوره ندیده و کلاس نرفته در جایگاه یک هنرمند با تجربه در این سالن اجرا می‌رود. یادم هست، چند سال پیش یک خانم بازیگر می‌گفت، صدایش خوب است و می‌خواهد در تالار وحدت کنسرت بدهد و تصمیم داشت، هزینه‌اش هرقدر شود، پرداخت کند، اما مسؤولان وقت به‌خاطر شأن تالار وحدت، این اجازه را به او ندادند.

    پورگرامی در بخش پایانی سخنانش درباره بالا رفتن هزینه سالن‌ها نیز گفت: اجاره‌ی سالن نیاوران به شبی چهار میلیون تومان افزایش یافته است که نسبت به شرایط آن سالن اصلا قیمت مناسبی نیست. تالار وحدت نیز از ما اجاره‌ی ۱۰ میلیون تومانی گرفته است. ای کاش به این موضوع رسیدگی شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=104869
       
    برچسب ها سهیلا پورگرامی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *