×
×

به آهنگ‌سازی محمدرضا فیاض و خوانندگی علیرضا ابلقی

  • کد نوشته: 37040
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۱ام خرداد ۱۳۹۲
  • ۱ دیدگاه
  • آلبوم «شاعر آینه‌ها» به آهنگ‌سازی محمدرضا فیاض توسط موسسه فرهنگی و هنری «ماهور» منتشر شد. اشعار این اثر از بیدل دهلوی انتخاب شده و علیرضا ابلقی به عنوان خواننده با ایشان همکاری کرده است.

    به آهنگ‌سازی محمدرضا فیاض و خوانندگی علیرضا ابلقی
  • روی جلد آلبوم «شاعر آینه‌ها»

    روی جلد آلبوم «شاعر آینه‌ها»

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: آلبوم «شاعر آینه‌ها» به آهنگ‌سازی محمدرضا فیاض توسط موسسه فرهنگی و هنری «ماهور» منتشر شد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، اشعار این اثر از بیدل دهلوی انتخاب شده و آهنگ‌سازی برعهده محمدرضا فیاض بوده و علیرضا ابلقی به عنوان خواننده با ایشان همکاری کرده است.

    مجموعه‌ی شاعر آینه‌ها از بسیاری خصوصیاتِ موسیقی کلاسیک دستگاهی از جمله دستگاهِ نوا و گوشه‌هایش، آواز و جوابِ آواز، تصنیف، چهارمضراب، بافتِ تقریباً تک‌صدایی برخوردار است، اما از چند منظر هم از یک کار صددرصد کلاسیک فاصله می‌گیرد. در تراز بحث از فرمِ کل کار، که شاید الگوی متعارف آرامش، اوج و فرود موسیقی دستگاهی را وارونه ساخته به جای آن الگوی اوج، حضیض و اوج را برمی‌گزیند. موضوعی که به‌جز در چیدمان ابیات انتخاب‌شده، در دینامیسم موسیقی، در انتخاب تُنداها، در نحوه ی ملدی پردازی ها و در نوع لحن و بیان هم تا حدی منعکس شده است.

     محمدرضا ابراهیمی (تار٬ بم‌تار٬ و سه‌تار)،طینوش بهرامی (تار و سه‌تار)، فرید مظفرزاده (بم‌تار)، محمدرضا فیاض (سنتور)، سعید کامجو(کمانچه)، عطا فیض‌آبادی (کمانچه)، شهاب فیاض (نی) و مهرداد اعرابی (تمبک) به عنوان نوازنده در آلبوم «شاعر آینه‌ها» به هنرنمایی پرداخته اند.

    علاقه مندان برای تهیه آلبوم موسیقی «شاعر آینه‌ها» به صورت نسخه اصلی می‌توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری در سراسر کشور مراجعه نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=37040
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *