×
×

«ریچارد کلایدرمن» در نیوزلند می نوازد

  • کد نوشته: 36494
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۷ام خرداد ۱۳۹۲
  • ۰
  •  «ریچارد کلایدرمن»، موسیقی‌دان بزرگ فرانسوی ماه آینده در نیوزلند پیانو می‌نوازد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «ریچارد کلایدرمن» طی ماه آینده‌ی میلادی سه کنسرت در نیوزلند استرالیا برگزار می‌کند. این نوازنده‌ سرشناس پیانو روز ۲۱ ژوئن در ویلینگتون و یک روز بعد در «ناپیر» هنرنمایی خواهد کرد. به گزارش نیوزتاک‌، کلایدرمن هیچ‌گاه علاقه نداشته […]

  •  «ریچارد کلایدرمن»، موسیقی‌دان بزرگ فرانسوی ماه آینده در نیوزلند پیانو می‌نوازد.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «ریچارد کلایدرمن» طی ماه آینده‌ی میلادی سه کنسرت در نیوزلند استرالیا برگزار می‌کند. این نوازنده‌ سرشناس پیانو روز ۲۱ ژوئن در ویلینگتون و یک روز بعد در «ناپیر» هنرنمایی خواهد کرد.

    به گزارش نیوزتاک‌، کلایدرمن هیچ‌گاه علاقه نداشته تبدیل به یک سوپراستار روی صحنه‌ی کنسرت‌های متعدد شود، اما این روزها فروش بلیت‌های اجرای او از کنسرت‌های «باب دیلن»، «جی زد» و «لیدی گاگا» هم بالاتر است.

    جدیدترین آلبوم او با عنوان «رمانتیک» تنها چند هفته پس از انتشار، چهارمین اثر پرطرفدار در جدول‌های موسیقی نیوزلند لقب گرفته است.

    ریچارد کلایدرمن متولد ۲۸ دسامبر ۱۹۵۳ پاریس است. وی تا کنون بیش از ۱۳۰۰ آهنگ ضبط و سبک نئورمانتیک را ابداع کرده که ترکیبی است از موسیقی پاپ و کلاسیک. معروفترین اثر کلایدرمن «آهنگ عاشقانه‌ای برای آدلین» نام دارد که در ۳۸ کشور جهان ۲۲ میلیون نسخه فروش داشت.

    نام اصلی‌ او «فیلیپه پگس» است. کلایدرمن سبک رمانتیک نوینی را با تلفیق موسیقی کلاسیک و پاپ ساخته و استاندارد جدید از اجرای پیانو را که برای اغلب علاقه‌مندان پیانو و حتی مبتدیان قابل اجراست، پدید آورده ‌است. در حقیقت موسیقی کلایدرمن همانند پلی موسیقی پاپ را به موسیقی کلاسیک پیوند زده است. در کتاب رکوردهای جهانی گینس، از وی به عنوان موفق‌ترین نوازنده‌ی پیانو در سراسر دنیا نام برده شده ‌است.

    https://musiceiranian.ir/?p=36494
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *