×
×

کنسرت تنبورنوازان واله در ارسباران برگزار شد/گزارش تصویری این کنسرت

  • کد نوشته: 350628
  • حمیده موسوی
  • جمعه, ۲ام اسفند ۱۳۹۸
  • ۰
  • کنسرت تنبورنوازان «واله» به سرپرستی و آهنگسازی حیدر کاکی و خوانندگی فؤاد یاره، یکم اسفند ماه ۱۳۹۸ در فرهنگسرای ارسباران به اجرا درآمد.

    کنسرت تنبورنوازان واله در ارسباران برگزار شد/گزارش تصویری این کنسرت
  • کنسرت تنبور نوازان واله در ارسباران

    کنسرت تنبورنوازان «واله» به سرپرستی و آهنگسازی حیدر کاکی و خوانندگی فؤاد یاره، یکم اسفند ماه ۱۳۹۸ در فرهنگسرای ارسباران به اجرا درآمد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، کنسرت گروه موسیقی کُردی واله، با حضور هنرمندان و استقبال گرم مخاطبان شامگاه گذشته، در ارسباران بروی صحنه رفت.

    این کنسرت در دو بخش ارائه شد که بخش نخست آن به قطعات «پریزاد»، «آواز شاخوشینی»، «فریاد»، «مقام غریبی»، «نازدار»، «وه‌هار»، « ای لاوه» و «وصل یار»، در فضایی از مقام غریبی و شاخوشینی و اشتراکات آن با چهارگاه و بر اساس موسیقی کهن تنبور و با بهره‌گیری از روند ملودیک و ریتمیک این موسیقی اختصاص داشت. در بخش دوم قطعاتی از موسیقی تنبور بر اساس مقام‌های قه‌تار و سحری و قطعاتی فولک از موسیقی منطقه مکریان توسط گروه موسیقی سوارو با همراهی تنبورنوازان واله اجرا شد که «شلیره شاخانی»، «گردون»، «آواز سحری و قطار»، «بارمه که»، «بیکران»، «واران»، «نه‌که‌ی ناز»، «خانه‌میری» عناوین این قطعات بود.

    شایان ذکر است که کنسرت گروه تنبورنوازان واله با همکارى گروه سوارو و سرپرستی، آهنگسازی و نوازندگی تنبور حیدرکاکی و خوانندگی فواد یاره تقدیم مخاطبان شد که همخوانان: فرانک مرادى، زهره کرمى، تنبور: نفیسه السادات عبدالبقایى، فاطمه غلامى، زهره کرمى، محمدرضا سوزنى، مهدى مریدى، ضرب کردى: عزیز کنگرلو، کمانچه: همایون کاکى، کوبه اى: امید دباغى و نرمه ناى: آروین دباغی دیگر اعضای گروه را تشکیل می دادند.

    در ادامه می توانید عکس هایی از این اجرا را ببینید:

    https://musiceiranian.ir/?p=350628
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *