×
×

کنسرت گروه «واله» با آهنگسازی حیدر کاکی در تالار رودکی برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 440121
  • 03 مهر 1403
  • ۰
  • گروه «واله» با آهنگسازی و تنظیم حیدر کاکی، در تاریخ ۴ مهر ۱۴۰۳ در تالار رودکی به اجرای قطعاتی از موسیقی کردی و فولکلور ایرانی می‌پردازد. این کنسرت با همکاری نوازندگانی همچون فربد یداللهی، کارزان قاسمی و همایون کاکی برگزار می‌شود و بخشی از مجموعه اجراهای «چهار فصل موسیقی ایران» است.
    کنسرت گروه «واله» با آهنگسازی حیدر کاکی در تالار رودکی برگزار می‌شود
  • به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان، گروه موسیقی «واله» به سرپرستی و آهنگسازی حیدر کاکی، در تاریخ ۴ مهر ۱۴۰۳ در تالار رودکی به اجرای کنسرتی با ترکیبی تازه می‌پردازد. این کنسرت که بخشی از مجموعه اجراهایی با عنوان «چهار فصل موسیقی ایران» است، شامل قطعاتی با مضامین فولکلور و موسیقی کردی خواهد بود.

    در این اجرا، فربد یداللهی، نوازنده برجسته سازهای کوبه‌ای، گروه «واله» را همراهی می‌کند. کارزان قاسمی، که با حضور در برنامه «عصر جدید» به شهرت رسید، به‌عنوان خواننده در این کنسرت هنرنمایی خواهد کرد. همایون کاکی، جوان‌ترین عضو گروه، نیز نواختن کمانچه را بر عهده دارد.

    این کنسرت به اجرا و بازآفرینی قطعاتی در مقام‌های شاخوشینی، غریبی، قطار، سحری و ساروخانی با استفاده از اشعار باباطاهر، مولوی کورد، بیسارانی و شعرهای فولکلور منطقه کرمانشاه می‌پردازد. آثار برجسته‌ای چون تصنیف «وه هار» با آواز شاخوشینی و دوبیتی‌هایی از باباطاهر، تصنیف «هی لاوه» که بر اساس شعر و ملودی‌های فولکلور ساخته شده، و تصنیف‌های مزگانی و شیرین و فرهاد از جمله قطعاتی هستند که در این کنسرت نواخته و خوانده می‌شوند.

    آثار دیگری چون تصنیف گردون، تصنیف واران و آگر و همچنین قطعاتی در مقام خانه میری نیز در این کنسرت به نمایش گذاشته خواهند شد. تنظیم تمامی این قطعات بر عهده حیدر کاکی بوده و مخاطبان با تلفیقی از موسیقی اصیل کردی و موسیقی فولکلور ایرانی روبرو خواهند شد.

    کنسرت گروه «واله» یکی از اجراهای ویژه‌ای است که در قالب رویداد «چهار فصل موسیقی ایران» برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به موسیقی سنتی و محلی می‌توانند شاهد اجرای زنده آثار ناب منطقه کرمانشاه و کردستان باشند.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *