×
×

شنبه ۷ مهرماه با حضور چهره‌های برجسته موسیقی
نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با ۹ اجرای متنوع در فرهنگسرای ارسباران

  • کد نوشته: 440189
  • 06 مهر 1403
  • ۰
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با ۹ اجرای متنوع از سبک‌های مختلف از جمله موسیقی دستگاهی ایرانی، محلی و کلاسیک، شنبه ۷ مهرماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این رویداد با حضور چهره‌های موسیقی و با هدف معرفی استعدادهای جوان و اجرای موسیقی تجربی همراه خواهد بود. حضور در این نشست برای عموم آزاد و رایگان است.
    نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با ۹ اجرای متنوع در فرهنگسرای ارسباران
  • به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان، نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با ۹ اجرای متنوع از جمله موسیقی دستگاهی ایرانی، محلی، کلاسیک و تلفیقی، روز شنبه ۷ مهرماه ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد. این برنامه که با حضور جمعی از چهره‌های موسیقی برگزار می‌شود، شامل اجراهای متعددی از نوازندگان و گروه‌های موسیقی خواهد بود که به شرح زیر معرفی شده‌اند:

    ۱- تک‌نوازی پیانو: پارسا علی‌نژاد با اجرای قطعاتی از جواد معروفی شامل آواز شوشتری چهارمضراب و تصنیف عشق.

    ۲- شاهنامه‌خوانی: ابوالفتح دورکی با اجرای مقام‌های بختیاری مانند داینی، یاریار و برزگری، همراه با شاهنامه‌خوانی.

    ۳- تک‌نوازی کمانچه: علیرضا زارعی‌فر در قالب بداهه‌نوازی.

    ۴- دونوازی تار و پیانو: امیرعلی ملکی (تار) و حسام یارخلجی (پیانو) با اجرای راپسودی راستپنجگاه از تقی ضرابی.

    ۵- موسیقی دستگاهی ایرانی: گروهی به سرپرستی میراحسان آقایی و خوانندگی جواد شفیعی با همراهی پژمان صاعدی (تنبک) در آواز شوشتری.

    ۶- گروه «نوای هاتف»: این گروه با اجرای قطعاتی از پرویز یاحقی، انوشیروان روحانی و آثار دیگری از موسیقی سنتی و کلاسیک ایرانی به روی صحنه خواهند رفت.

    ۷- گروه «انتظار ایل»: گروهی با محوریت موسیقی ایل بختیاری که قطعاتی همچون «دی بلال» و «مال‌کنون» را اجرا خواهند کرد.

    ۸- گروه «ویستا»: این گروه نیز با اجرای تصنیف‌های معروفی از پرویز مشکاتیان و بداهه‌نوازی در دستگاه‌های همایون و نوا به همراه اشعاری از حافظ و مولوی حضور خواهند داشت.

    ۹- گروه موسیقی دستگاهی ایرانی: به رهبری دانیال شاه محمدی نبی، این گروه آثاری از مرتضی محجوبی، ابوالحسن صبا و محمدرضا فیاض را به اجرا خواهند گذاشت.

    نشست‌های ماهانه هنرمندان موسیقی از سال ۱۳۹۱ در فرهنگسرای ارسباران به‌طور مستمر برگزار شده و هدف از برگزاری این نشست‌ها، ایجاد فرصت برای اجرای صحنه‌ای هنرمندان جوان، معرفی گروه‌های جدید و ترویج موسیقی تجربی است. همچنین در این نشست‌ها، کتاب‌ها و آلبوم‌های جدید موسیقی نیز معرفی می‌شوند.

    علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند به‌صورت رایگان در آن حضور داشته و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس حاصل کنند.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *