×
×

کنسرت تنبور نوازان واله در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود

  • کد نوشته: 346427
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۲۰ام بهمن ۱۳۹۸
  • ۰
  • کنسرت تنبورنوازان «واله» به سرپرستی حیدر کاکی و خوانندگی فواد یاره یکم اسفند ماه ۱۳۹۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

    کنسرت تنبور نوازان واله در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود
  • کنسرت تنبور نوازان واله

    کنسرت تنبورنوازان «واله» به سرپرستی حیدر کاکی و خوانندگی فواد یاره اولین هفته از واپسین ماه زمستانی ۱۳۹۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» ، کنسرت تنبور نوازان واله یکم اسفند ماه ۱۳۹۸ در فرهنگسرای ارسباران به اجرا در می آید.

    به نقل از حیدر کاکی، موسیقی تنبور و مقامات کهن آن بسیار گسترده و متنوع هستند و در این کنسرت ابعاد تازه ای از آن در قالب تصنیف و قطعات بی‌کلام برمبنای مقام های شاخوشینی، غریبی، سحری و قه تار اجرا خواهد شد.

    این کنسرت در دو بخش ارائه می شود که بخش نخست آن به قطعات «پریزاد»، «آواز شاخوشینی»، «فریاد»، «مقام غریبی»، «نازدار»، «وه‌هار»، « ای لاوه» و «وصل یار»، در فضایی از مقام شاخوشینی و اشتراکات آن با چهارگاه اختصاص خواهد داشت. این بخش بر اساس موسیقی کهن تنبور و با بهره‌گیری از روند ملودیک و ریتمیک این موسیقی اجرا می‌شود.

    در بخش دوم قطعاتی از موسیقی تنبور بر اساس مقام‌های قه‌تار و سحری و قطعاتی فولک از موسیقی منطقه مکریان توسط گروه موسیقی سوارو با همراهی تنبورنوازان واله اجرا خواهد شد که «شلیره شاخانی»، «گردون»، «آواز سحری و قطار»، «بارمه که»، «بیکران»، «واران»، «نه‌که‌ی ناز»، «خانه‌میری» عناوین این قطعات است.

    این کنسرت قرار بود در تاریخ سیزدهم دی ماه برگزار شود که به خاطر شهادت سردار سلیمانی لغو شد.

    شایان ذکر است که کنسرت تنبور نوازان واله با همراهی گروه موسیقی سوارو، در ساعت ۲۰ از تاریخ ۱ اسفند سال جاری در فرهنگسرای ارسباران بروی صحنه می رود. بهای بلیت های این کنسرت ۵۰ هزار تومان است و علاقمندان می توانند جهت تهیه اینترنتی بلیت ها با قابلیت انتخاب صندلی به سایت ایران کنسرت با آدرس www.iranconcert.com مراجعه نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=346427
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *