×
×

آلبوم رسیتال پیانو گوتلیب والیش منتشر شد

  • کد نوشته: 340525
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۲۹ام دی ۱۳۹۸
  • ۰
  • آلبوم رسیتال پیانو والیش مربوط به اجرای زنده سال ۱۳۹۶ از این موزیسین در تالار رودکی بوده که در قالب ۱۷ قطعه به انتشار رسیده است.

    آلبوم رسیتال پیانو گوتلیب والیش منتشر شد
  • آلبوم رسیتال پیانو گوتلیب والیش

    آلبوم رسیتال پیانو گوتلیب والیش، از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری آوای گنبد نیلی منتشر شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، آلبوم رسیتال پیانو والیش مربوط به اجرای زنده سال ۱۳۹۶ از این موزیسین در تالار رودکی است.

    این کنسرت در تاریخ ۱۵ آذر سال ۹۶ بروی صحنه رفته بود و حالا در قالب یک آلبوم با چیدمانی ۱۷ قطعه ای چون «الگرو مودراتو»، «آداجیتو»، «فیناله، پرستو»، «آندانته کن موتو»، «ان پوکو پیوموسو»، «لنتو پلاسیدو»، «کواسی آداجیو»، «آندانتینو»، «آلگرتو سمپر کانتابیله» و … تولید و همراه با یادداشتی از آروین صداقت کیش در دفترچه اش منتشر شده است.

    رسیتال پیانوی والیش، با اثری از هایدن (سونات برای پیانو در لابمل ماژور) آغاز می‌شود، و به ترتیب با آثاری از فرانتس لیست (شش کانسولیشن)، فرانتس شوبرت (سه قطعه برای پیانو)، روبرت شومان (فانتزی در دوماژور)، کارل چرنی (واریاسیون بر روی والس وین از فرانتس شوبرت) و روبرت شومان (اینترمتزو از کارناوال وین) ادامه می‌یابد.

    این نوازنده مشهور وینی برای رسیتالش رپرتواری از دوره‌های کلاسیک و رمانتیک برگزیده بود که کمتر اجرا می‌شود. از همین رو کنسرت او در ایران و همچنین برای کسانی که کارش را بطور مستمر دنبال می‌کردند، درخور توجه بود.

    در سال ۲۰۱۰ گوتلیب والیش جوانترین استاد دانشگاه موسیقی ژنو شد؛ در اوایل سال ۲۰۱۲ او یک هنرمند اشتاینوی نامیده شد و در سال ۲۰۱۶ نیز دانشگاه هنر برلین او را پروفسور پیانو نامید. در سال ۲۰۱۳ در آکادمی موسیقی فرانتس لیست به سمت استادی رسید و ضمن این ها مستر کلاس هایی در دانشگاه ایلی نویز، کالج موسیقی ناگویا، کنسواتوار سن پترزبورگ و مرکز موتسارت سالزبورگ برقرار کرده است.

    شایان ذکر است که آلبوم رسیتال پیانویِ گوتلیب والیش، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری آوای گنبد نیلی راهی بازار شده و علاقمندان می توانند این اثر را بصورت آنلاین از رسانه های مجاز و یا نسخه فیزیکی و اورجینال آن را از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه نمایند.

    یادداشت آروین صداقت کیش

    گوتلیب والیش

    https://musiceiranian.ir/?p=340525
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *