×
×

در بیست و ششمین نشست نقد نغمه انجام می‌شود

  • کد نوشته: 29679
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۵ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  • بیست و ششمین نشست نقد نغمه -روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه – با موضوع نقد و بررسی بازخوانی‌ها و بازنوازی های آثار گذشتگان و با حضور محمدرضا لطفی و سید علیرضا میرعلینقی، مورخ و محقق تاریخ موسیقی معاصر ایران، برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این برنامه با محوریت آثار منتشر شده محمدرضا […]

  • بیست و ششمین نشست نقد نغمه -روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه – با موضوع نقد و بررسی بازخوانی‌ها و بازنوازی های آثار گذشتگان و با حضور محمدرضا لطفی و سید علیرضا میرعلینقی، مورخ و محقق تاریخ موسیقی معاصر ایران، برگزار می‌شود.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این برنامه با محوریت آثار منتشر شده محمدرضا لطفی و به انگیزه انتشار آخرین آلبوم گروه آوای شیدا با عنوان «یاد ظلی» و اجرا و بازخوانی برخی از آثار وی، در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

    بازنوازی آثار گذشتگان از جمله دغدغه­‌های اهالی موسیقی بود که در این زمینه باید محمدرضا لطفی را پیشرو به شمار آورد. وی در زمانی که گروه شیدا را شکل داد، برخی از تصانیف و قطعات موسیقی بزرگانی چون صبا، درویش­‌خان، شیدا و عارف را بازنوازی و اجرا کرد و همچنین زیر نظر نورعلی خان برومند و دکتر داریوش صفوت به بازنوازی و بازخوانی دو دستگاه نوا و راست­‌پنجگاه در جشن هنر شیراز پرداخت.

    به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علاوه بر این لطفی برخی از آثار گذشته خود را که دیگر به آثاری کلاسیک و ماندگار در تاریخ موسیقی ایران تبدیل شده‌اند بازنوازی و باز اجرا کرده است.
    بیست و ششمین نشست نقد نغمه ساعت ۱۷:۳۰ روز ۲۹ بهمن به همت مدیریت موسیقی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، قبل از پل سید خندان، بوستان اندیشه برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=29679
       
    برچسب ها محمدرضا لطفی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *