×
×

معاون هنری ارشاد به جشنواره بیست و هشتم موسیقی فجر پیام داد

  • کد نوشته: 29550
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۳ام بهمن ۱۳۹۱
  • ۰
  • حمید شاه آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر پیام داد. به گزارش ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ، معاون هنری ارشاد در پیام خود آورده است: بسمه تعالی جهان، قرآن مصوّر است و آیه ها در آن به جای […]

    معاون هنری ارشاد به جشنواره بیست و هشتم موسیقی فجر پیام داد
  • حمید شاه آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر پیام داد.
    به گزارش ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ، معاون هنری ارشاد در پیام خود آورده است:

    بسمه تعالی

    جهان، قرآن مصوّر است
    و آیه ها در آن
    به جای آنکه بنشینند، ایستاده اند …

    به راستی اگر به گوش جان و چشم دل، به تماشا و تأمّل در جهان و گستره ی هستی برویم، همه ی اجزایش را سر به سر، چراغ و نشان و آیت تسبیح خداوندی می بینیم که در مسیر دعوت به تعالی ها و وارستگی ها ، صلح و مهربانی و عدالت، تو گویی همه جان شده و جهانیان را به یکجانی و جانانگی دعوت می کنند و از این منظر، حقیقتا” هنرمندان، برگزیدگان جهانی تلاوت این آیات روشن اند.
    ضمایر منتخبی که هر قدر آیینه گی درونشان، مصفا تر و منزه تر باشد؛ وسعت بیشتری از انوار حقیقت و کمال و فضیلت را به تاریک دنیا می تابانند.
    و در این میان، “هنر” از دیرباز تاکنون و تا همیشه، زبان مشترک نسل ها و قوم ها بوده و خواهد بود و البته نیز “موسیقی” ، در فراز و فرودهای حساس فرهنگی و اجتماعی، تیر آرشی است که مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و به شیواترین شیوه، پیک و پیام فرهنگ و موءلفه های فکری و اخلاقی هر ملتی را به جهانیان رسانیده و همواره در قلمرو و وسیع فرهنگ و هنر ایران اسلامی، قامتی بلند برای فراخوانی عمومی به سوی یکتاپرستی، عشق ورزی و عدالت خواهی بوده است.
    چرا که اهالی این هنر، به گونه ای شایسته و بایسته، همیشه ی تاریخ در تلاش بوده اند تا نغمه ها و الحان خوشایند خویش را از منشور آموزه های اعتقادی و ارزش های متعالی و ماندگار انسانی، عبور داده و بنا به مقتضیات روز و هدفمندی های معنوی، آنها را به گوش تشنگان حقیقت و زیبایی برسانند.
    در پناه این موضع و موضوع، اینجانب امید واثق دارد که “بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر”، می تواند ضمن تکریم شأن و حریم پیشکسوتان این حوزه، به مرور داشته ها و بضاعت پیدا و پنهان موسیقی امروز ایران، به ویژه توسط جوانان برومند و خلاقی بایستد که از گوشه و کنار این مرز پر گهر، به شوق هم گرد آمده و وجوهی از طراوت و طهارت معنوی را به این جشنواره، ارزانی داشته اند.
    و بجاست که هم اینان، برای مفاهیم والایی که هنوز از حنجره ی زلال و توانمند موسیقی، باز تعریف نشده اند ؛ آثاری در خور فرهنگ و انقلاب عظیم اسلامی بیافرینند.
    توفیق و سرافرازی دست اندرکاران امر پذیرش، گزینش و برگزاری این رویداد مغتنم را از درگاه لایزال خداوندی، امید می برم.
    حمید شاه آبادی
    معاون امور هنری
    وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    https://musiceiranian.ir/?p=29550
       
    برچسب ها حمید شاه آبادی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *