×
×

با هومن جاوید یکماه پس از انتشار آلبوم «شاه ماهی»

  • کد نوشته: 26191
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۸ام آذر ۱۳۹۱
  • ۰
  • حدود یک ماه پیش، تازه ترین اثر هومن جاوید خواننده موسیقی ایران با عنوان «شاه ماهی» به وسیله نشر موسیقی «آوای سوته دلان» منتشر و توسط «سینما رسانه آسیا» در بازار موسیقی کشور پخش شد. در ادامه مصاحبه ای انجام دادیم با این خواننده که از شما مخاطبین موسیقی ایرانیان درخواست میکنیم این گفتگو را دنبال کنید.

    با هومن جاوید یکماه پس از انتشار آلبوم «شاه ماهی»
  • عکس از مبعث فدایی

    عکس از مبعث فدایی

    موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: حدود یک ماه پیش، تازه ترین اثر هومن جاوید خواننده موسیقی ایران با عنوان «شاه ماهی» به وسیله نشر موسیقی «آوای سوته دلان» منتشر و توسط «سینما رسانه آسیا» در بازار موسیقی کشور پخش شد. در ادامه مصاحبه ای انجام دادیم با این خواننده که از شما مخاطبین موسیقی ایرانیان درخواست میکنیم این گفتگو را دنبال کنید.

    آقای جاوید از بازخورد های آلبوم شاه ماهی چه خبری می دهید؟
    بسیار عالی بوده! من میدانستم که “شاه ماهی” مورد پسند قشر جوان واقع خواهد شد ولی راستش را بگویم فکر نمی کردم تا این اندازه! همانطور که می دانید این آلبوم اولین کار ۱۰۰% پاپ من بوده است و سابقه من بیشتر در زمینه موسیقی راک و تلفیقی است، ولی من همان بینش منطبق بر سابقه موسیقاییم را در این آلبوم لحاظ کردم و می خواستم در اندازه خودم استاندارد دیگری در موسیقی پاپ خصوصاً در بخش خوانندگی به بازار ارائه کنم که می بینم موفق بوده است. از قشر فرهیخته دانشگاهی تا توده های مردم کوچه  و بازار مرا مورد لطف خود قرار داده اند و و چند پیشنهاد جدید نیز در زمینه ارائه مشاوره هنری برای تولید آثار هنرمندان جوان و مستعد از سوی چند تهیه کننده دریافت کرده ام که البته این اولین بار نیست و من چنین کاری را برای سهراب پاکزاد، امیر طبری و بهرام رادان نیز قبلاً انجام داده ام.

    ولی شاهد بودیم که متاسفانه پخش آلبوم شما چندان قوی عمل نکرده و هواداران از این موضوع گله مند بوده اند.
    بله متاسفانه. اما همانطور که قبلاً اشاره کرده ام، دوستان خوبم در پخش آسیا نهایت تلاش خود را به عمل آورده اند و اینکه آلبوم من در خیلی از سوپر مارکت ها نیست شاید علتش بیشتر برگردد به غیبت ۱۰ ساله من در بازار موسیقی و ناشناخته شدن من برای فروشندگان. ضمن اینکه فرارسیدن ایام سوگواری ماه محرم که برای ما ایرانیان بسیار حائز اهمیت است طبیعتاً روی این موضوع تاثیر داشته است. اما این قول را از پخش گرفته ام که پس از ماه محرم یک بازبینی مجدد در این خصوص بشود خصوصاً در شهرستانها چون شنیده ام اوضاع ارائه شاه ماهی در آنجا کمی مشکوک بوده است!

    مشکوک از چه لحاظ؟!
    از این لحاظ که در خیلی از شهرهای بزرگ مثلاً اصفهان (که یکی از دوستان هنرمندم از نزدیک موضوع را در آنجا پیگیری می کرد) با وجود اینکه آلبوم به پخش کننده های اصلی ارائه شده بود، ولی کارم را به مغازه ها نداده بودند و با اینکه بهانه محرم را می آوردند ولی آلبوم های بعضی ها (!) را خوب کار می کردند! این مشکوک نیست؟!

    یعنی منظورتان اینست که مافیای موسیقی از شنیده شدن شما در سایر شهرها جلوگیری می کند؟
    من اسمی برایش نمی گذارم. فقط به پخش اطلاع داده ام و انتظار رسیدگی دارم. چون این موضوع علاوه بر ضرر معنوی که مستقیماً گریبانگیر من خواهد بود، به تهیه کننده ام نیز ضربه مادی خواهد زد. البته خود شرکت سینما رسانه آسیا هم در بخش تکثیر آلبوم با ما شراکت نموده و بعید است که نخواهد آسیب شناسی و رفع عیب صورت پذیرد.

    صحبت تهیه کننده تان شد، چه خبر از آقای رادان؟ نظر ایشان چه بوده است؟
    بهرام عزیز با آرامش وقایع را دنبال می کند و از بازخوردها بسیار راضی است. در خصوص مسائل پخش هم با وجود اینکه من در زمینه موسیقی از ایشان کهنه کارتر هستم ولی بعضی جاها که جوش می آوردم، به من آرامش می داد.

    جناب جاوید، آلبومی با این همه ستاره در زمینه موسیقی و ترانه و همجنین تهیه کننده نامی مثل بهرام رادان چطورهیچ رونمایی نداشت؟
    پخش آلبوم شاه ماهی به دلیل فسخ قرارداد پخش با شرکت قبلی و انجام آن با شرکتی دیگر، با تاخیر و خیلی نزدیک به ایام ماه محرم انجام شد و طبیعتاً چون می خواستیم برای این رویداد جشن بگیریم جایش در آن زمان نبود اما همانطور که قبلاً خبر داده ام، ما مراسمی جهت تقدیر از عوامل آلبوم با همکاری خانه ترانه یا انجمن زمستان خواهیم داشت که به نوعی جلسه نقد و بررسی آلبوم نیز خواهد بود.

    درباره برنامه آتی هم صحبت کنید.
    برای کنسرت آخر سال داریم گرم می کنیم. احتمالاً دو تن از اعضای گروهم تغییر خواهند کرد که ظرف یک هفته آینده موضوع روشن خواهد شد. ضمن اینکه کار جدیدی برای صدا و سیما در دست تهیه دارم که سورپرایز جدیدی برای هواداران خواهد بود. با شعری از بانو ژاله علو، ملودی بابک زرین و تنظیم راشا تقی پور. می خواهم زمستان هواداران را گرم کنم!

    https://musiceiranian.ir/?p=26191
       
    برچسب ها هومن جاوید

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *