×
×

اعمال شرط سنی برای همه فیلم‌های سینمایی امری ضروری است 

  • کد نوشته: 253447
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۱ام اردیبهشت ۱۳۹۸
  • ۰
  • اعمال شرط سنی برای همه فیلم‌های سینمایی امری ضروری است

  • به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، استاد جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس اجرای نظام درجه بندی سنی فیلم‌های سینمایی را به جهت پیشگیری از آسیب‌های روحی و ذهنی در گروه‌های سنی پایین لازم و ضروری دانست.
    در پی ابلاغ آیین نامه درجه بندی سنی فیلم های سینمایی عماد افروغ در گفت و گو با خبرآنلاین با تاکید بر ضرورت اجرای سیاست درجه بندی سنی فیلم های سینمایی گفت:  «اجرایی کردن این سیاست کاری است که سازمان سینمایی باید  انجام دهد  و اجرای درست این طرح  در جلوگیری از آثار مخرب و تشویش افکار مخاطبین کم سن و سال سینما موثر است.»
    عضو پیشین پروانه ساخت فیلم‌های سینمایی ضمن ضرورت اعمال شرط سنی برای همه فیلم‌های سینمایی، نسبت به اجرای این طرح با ساز و کارهای موجود ابراز حساسیت کرده و گفت: «ابزارهای کنترلی برای بعد از اکران عمومی و پخش این فیلم‌ها در شبکه نمایش خانگی چگونه خواهد بود؟ ممکن است که کنترل و عدم اجازه ورود به سالن در افراد زیر ۱۸ سال در برخی فیلم‌های مشمول ممیزی این طرح  باعث تحریک و اشتیاق بیشتر افراد شامل این رده بندی برای تهیه آثار مورد اشاره در شبکه نمایش خانگی شود و لازم و ضروری است که برای این موضوع هم راهکار مناسبی پیدا شود.
    وی با انتقاد از رواج فیلم‌های سطحی و بعضا با مضامین اروتیک و لوده‌گی‌های زیاد که بخش زیادی از تولیدات سینمایی را به خود اختصاص داده است از مسئولین سینمایی  خواست که طرح اعمال شرط سنی در فیلم‌های سینمایی  پوششی برای رسمیت اکران و ترویج قانونی ساخت اینگونه  فیلم‌های سطحی  نباشد.
    افروغ  اجرای نظام درجه‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی را به شرط کنترل صحیح مضمونی و محتوایی و با تعریف شاخص‌های مناسب بلا اشکال و آن را باعث ارتقای ذایقه مخاطبان سینما دانست.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=253447
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *