×
×

«صدای مهربانی» در محک می‌پیچد

  • کد نوشته: 247447
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۶ام فروردین ۱۳۹۸
  • ۰
  • «صدای مهربانی» در محک می‌پیچد

  • «صدای مهربانی» در محک می‌پیچدنمایشگاه نقاشی «صدای مهربانی» شامل نقاشی‌های ۶۹ هنرمند کودک و نوجوان ۶ تا ۱۶ سال با هدف حمایت از کودکان سرطانی پنجشنبه ۲۹ فروردین در مؤسسه محک افتتاح می‌شود.

    به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه ۲ روزه «صدای مهربانی» شامل نقاشی‌های ۶۹ هنرمند کودک و نوجوان ۶ تا ۱۶ سال با هدف حمایت از کودکان سرطانی، ساعت ۱۶ پنجشنبه ۲۹ فروردین در مؤسسه محک افتتاح می‌شود.

    «صدای مهربانی» حاصل تلاش سالانه شاگردان تارا بهبهانی نقاش و مدرس دانشگاه است که در قالب ۶۹ تابلوی نقاشی نمایش داده می‌شود و این هنرمندان کودک و نوجوان صداهای مهربانی خود را با قلم مو و رنگ برای اعلام همدلی و همیاری با دوستان هم سن و سال مبتلا به سرطان خود به تصویر کشیده‌اند.

    تارا بهبهانی مدرس این کودکان هنرمند درباره نمایشگاه «صدای مهربانی» گفت: مفهوم آینده با هر فرهنگ و فلسفه‌ای تغییر می‌کند. آینده از نظر بعضی دنیایی دور است و مبهم و برای بعضی دست یافتنی و پیش چشم. آینده برای کودکان همیشه دنیایی مثبت است. دنیایی روشن و سرشار از خواسته‌ها و آرزوها. کودک با تفکر به آینده امید را می‌آموزد و امید سر منشأ بسیاری از موفقیت‌ها است.

    وی افزود: در سیزدهمین نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان، بچه‌ها آینده را به تصویر کشیده‌اند و روشنی و امید در آثارشان موج میزند. آنها در لحظه لحظه خلق آثارشان از صمیم قلب آرزو می‌کنند که آینده برای همه دلچسب و گوارا باشد. آنها تحمل غم و درد و رنج را ندارند. ذهنیت آنها از کودکان مبتلا به سرطان تصور دوری ست که این نمایشگاه بهانه‌ای می‌شود که واقعیت‌ها را بهتر بشناسند و دست دوستی و همراهی برای همسالان خود دراز کنند.

    بهبهانی گفت: در این سیزده سال با بیش از ۵۰۰ هنرجوی کودک و نوجوان در زمینه نقاشی و پرورش خلاقیت کار کردم و نتیجه هر سال با نیت کمک به کودکان مبتلا به سرطان در محک به معرض دید تماشاچیان قرار داده شده و هدف همیاری و همدلی و ایجاد حس مسؤلیت پذیری برای نسل‌های امروز و فردا از اهداف من در این سال‌ها بوده است. رمز موفقیت بسیاری از بزرگان در تاریخ زندگی بشر شناخت همین واقعیت‌ها و درک مسئولیت و همدلی با هم نوعان خویش بوده است. امیدواریم این نمایشگاه بارقه‌ای باشد برای ایجاد شور و امید نقاشان کوچک و پراستعداد ما و از طرف دیگر کودکان مبتلا به سرطان.

    بر این اساس، عوائد حاصل از فروش آثار این نمایشگاه، صرف درمان کودکان مبتلا به سرطان مؤسسه محک می‌شود.

    تارا بهبهانی ۱۷ سال است که در زمینه آموزش نقاشی به کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند، بیش از ۵۰۰ هنرجوی کودک و نوجوان را در این سال‌ها در زمینه نقاشی و خلاقیت هنری پرورش داده و و با حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی، جوایز متعددی از بی‌ینال‌های مختلف در خارج از کشور گرفته است.

    این نمایشگاه ۲ روزه ساعت ۱۶ پنجشنبه ۲۹ فروردین ماه در مؤسسه خیریه و بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک واقع در میدان اقدسیه، ابتدای بزرگراه ارتش، سه‌راه ازگل، بلوار شهید مژدی، بلوار محک، افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای ۲۹ و ۳۰ فروردین از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای دیدن این آثار مراجعه کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=247447
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *