×
×

«کپی» انگیزه‌ای برای برپایی نمایشگاه: از کارهای مدرن پرهیز می‌کنم

  • کد نوشته: 336385
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۱ام دی ۱۳۹۸
  • ۰
  • «کپی» انگیزه‌ای برای برپایی نمایشگاه: از کارهای مدرن پرهیز می‌کنم

  • «کپی» انگیزه‌ای برای برپایی نمایشگاه/ از کارهای مدرن پرهیز می‌کنمیک هنرمند نقاش معتقد است اثر هنری باید برای مردم گویا باشد و مفهوم داشته باشد، به همین دلیل از خلق کارهای مدرن و بدون مفهوم پرهیز می‌کند.

    محمدرضا باطنی هنرمند نقاش پیشکسوت که نمایشگاه آثارش با عنوان «مشق باطنی» امروز چهارشنبه ۱۱ دی ماه در گالری یاسمین به کار خود پایان می‌دهد، درباره این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: ۳۰ اثر در سبک رئال و با تکنیک رنگ روغن از هنرجوهای من در کنار چند تابلوی خودم در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. آثار هنرجوهایم همگی از روی آثار کتاب من الگوبرداری و کپی شده است؛ البته الگوبرداری یا کپی کردن، هنر ویژه‌ای است و ارزش و جایگاه خودش را دارد و برای هنرجو، تمرین خوب و آموزنده‌ای به حساب می‌آید.

    وی تصریح کرد: وقتی دیدم آثار هنرجوهایم چقدر نزدیک به کارهای من است، انگیزه‌ای برای برپایی یک نمایشگاه گروهی از کارهای آن‌ها شد تا هم به نوعی هنرجوها را تشویق کنم و هم به هنر کپی بها دهیم.

    باطنی به ویژگی‌های کپی‌برداری از نقاشی اساتید اشاره کرد و گفت: به نظر من کپی‌برداری از نقاشی‌، هنر می‌خواهد چراکه اگر کسی بخواهد یک اثر اورجینال خلق کند می‌تواند هر نوع کاری انجام دهد اما در خلق یک اثر کپی، باید دقت و کنترل بسیاری از سوی هنرمند صورت بگیرد تا ترکیب رنگ‌ها را به آنچه هست نزدیک کند بنابراین از این نظر هنرجوهایی که کپی‌های واقعی‌تری ارائه کنند در نقاشی نیز موفق‌تر خواهند بود.

    وی درباره نقاشی امروز در ایران و جهان بیان کرد: سیر نقاشی امروز در جهان نیز به سمت نقاشی رئال است و موجی از جوانان در جهان مشغولند و این سبک را پیش می‌برند که به نظر من اتفاق خوبی است.

    این هنرمند پیشکسوت با بیان اینکه به هنر برای مردم اعتقاد دارد، گفت: معتقدم اثر هنری باید برای مردم گویا باشد و مفهوم داشته باشد، به همین دلیل از خلق کارهای مدرن و بدون مفهوم پرهیز می‌کنم. بنابراین من جز طرفداران سبک رئال هستم و به این دلیل این سبک را ادامه می‌دهم که مردمی‌تر است و منطقی.

    وی در پایان درباره اینکه آیا هنرمندان جوان پیرو سبک رئال، هنرشان قابلیت جهانی شدن دارد یا خیر، اظهار کرد: بله حتماً، این جوانان در واقع زمزمه‌ای می‌کنند که مخصوص خودشان است برای مثال هنرجوهای خودم که با من در این نمایشگاه همراهی کردند، هر کدام نگاه ویژه‌ای دارند که می‌توانند جهانی هم شوند.

    به گزارش مهر، نمایشگاه گروهی نقاشی «مشق باطنی» از ۶ دی ماه در گالری یاسمین افتتاح شد و تا یازدهم دی برپا خواهد بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=336385
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *