×
×

به سرپرستی محمدرضا لطفی

  • کد نوشته: 24644
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۰ام آبان ۱۳۹۱
  • ۰
  • آلبوم «یادواره رضا قلی میرزا ظلی» به سرپرستی محمدرضا لطفی منتشر شد.

    به سرپرستی محمدرضا لطفی
  • موسیقی ایرانیان – آمن خادمی: آلبوم «یادواره رضا قلی میرزا ظلی» به سرپرستی محمدرضا لطفی منتشر شد.

    به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی – هنری آوای شیدا، آلبوم «موسیقی یادواره رضا قلی میرزا‌ظلی» توسط گروه بازسازی شیدا به سرپرستی محمدرضا لطفی روانه بازار موسیقی شد و شامل دو بخش است؛ بخش اول پیش درآمد اصفهان اثر علی اکبرخان شهنازی، درآمد اصفهان، چهار مضراب بیات راجه اثر علی اکبر شهنازی، تصنیف سلسه موی دوست و تازه نگار و… است، همچنین بخش دوم به بداهه نوازی کنسرت نیاوران محمدرضا لطفی در سال ۱۳۸۶ اختصاص دارد.

    در این آلبوم محمدرضا لطفی (سرپرست گروه)، سجاد مهربانی (خواننده)، ماهیار تمسکنی (سنتور)، رضا پرویز‌زاده (کمانچه)، محمد امین اکبرپور (تار)، حسین حدت (عود)، محمد میرزایی (نی) و سهیل اله دادیان (تمبک) از اعضا و نوازندگان این گروه هستند.

    محمدرضا لطفی در معرفی این اثر موسیقایی آورده است: «اثر بازسازی شده‌ای را که می‌شنوید بر محور یکی از آوازهای معروف خواننده توانمند معاصر ما، ظلی است. این آواز در دوره خودش یکی از آوازهای مورد توجه عام و خاص بود و تا به امروز بیشتر خوانندگان مانند بنان و شجریان متاثر از آن بوده و هستند. یکی از نکات بارز این اثر جاودانه، در نوع صدای پرتحریر و با صلابت ظلی نهفته است. تحریرهای ریز پیوسته همراه با بیان شعر و کشش‌های بجا و درست اشعار که هنوز تاثیرش را در تاریخ موسیقی ما جاودانه نگاه داشته است.»

    وی ادامه داده است: «از آنجا که ظلی به خاطر زمان ضبط محدود به اوج اصفهان نرفته، نگارنده بخش اوج آن را ساخته و به این اثر تاریخی اضافه نموده است. سعی شده آواز اوج (عشاق) در‌‌ همان مکتب طراحی گردد. یک بار نیز همین کار را نگارنده در یک کار قمر همراه با خانم اخوان به انجام رسانیده‌ام که تا به امروز کمتر کسی متوجه این بازسازی شده است.»

    این هنرمند در پایان اینگونه نوشته است: «آقای مهربانی که برای اولین بار، اینجانب ایشان را معرفی می‌کنداز صدای خاصی برخوردار است و مدت چند سال است که زیر نظر بنده به تکمیل کار خود می‌پردازد و ایشان می‌تواند یکی از امید‌های آواز ایرانی در آینده شود.»

    https://musiceiranian.ir/?p=24644
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *