×
×

گل‌ها برای مخاطبان کنسرت، دعا برای سلامتی شجریان و تشکر برای «شادی»

  • کد نوشته: 230369
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۵ام بهمن ۱۳۹۷
  • ۰
  • سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر اولین روز خود را با دعا برای سلامتی محمدرضا شجریان در یکی از کنسرت‌هایش سپری کرد.

    گل‌ها برای مخاطبان کنسرت، دعا برای سلامتی شجریان و تشکر برای «شادی»
  • سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر اولین روز خود را با دعا برای سلامتی محمدرضا شجریان در یکی از کنسرت‌هایش سپری کرد.

    تالار وحدت در این شب (۲۴ بهمن) میزبان اجرای ارکستر ملی ایران و تریو امئل از کشور اسلوونی بود. اهدای شاخه گل به مخاطبان اجرای ارکستر ملی ایران در لابی تالار وحدت از جمله موارد قابل توجه در این سالن بود. این گل‌ها توسط یک برند پوشاک که اسپانسر ارکستر ملی ایران است، تهیه شده بود.

    در سانس دوم اجرای تالار وحدت که به تریو امئل از کشور اسلوونی اختصاص داشت، در بدو ورود به لابی تالار وحدت بروشورهای اجرای ارکستر سازهای ملی (متعلق به ۲۵ بهمن ماه) به چشم می‌خورد که مخاطبان را به اشتباه می‌انداخت. این در حالی بود که بروشورهای این گروه در بخش دیگری از لابی تالار وحدت قرار داده شده بود.

    واحد سیار رادیو گفت‌وگو هم در طبقه دوم تالار مستقر شده است و با اجرای رضا مهدوی برنامه‌های زنده‌ای را به مناسبت چهل سالگی انقلاب و همزمان با سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر در زمینه موسیقی روی آنتن می‌برد. با وجود این که در خبر منتشر شده از سوی روابط عمومی جشنواره اعلام شده بود این برنامه از ساعت ۲۱ آغاز می‌شود اما زمان شروع آن ساعت ۲۰ است.

    در تالار ایوان شمس نیز فاضل جمشیدی که به عنوان خواننده با گروه حسین پرنیا به روی صحنه رفته بود، از حاضران خواست برای سلامتی محمدرضا شجریان که این روزها در بستر بیماری است، دعا کنند.

    او همچنین گفت که ما بعد از ۱۰ سال به خاطر برخی تغییرات صورت‌گرفته به جشنواره آمده‌ایم. به نظر می‌رسد که امسال نگاه جامع‌تری به هنر آهنگسازی و آهنگ‌سازان وجود دارد که اتفاق خوبی است.

    تالار سوره حوزه هنری هم که بخش موسیقی نواحی را در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر میزبانی می‌کند در این شب لحظات شادی را برای مخاطبان رقم زد به گونه‌ای که یکی از بانوان مسن حاضر در سالن، دو بار با صدای بلند، در یکی از کنسر‌ت‌ها بابت «شادی» تشکر کرد.

    از سویی اجرای ارکستر نوجوانان رودکی تبریز در فرهنگسرای نیاوران با طعم اعتراض همراه بود. در حین مراسم یکی از حاضران به طولانی شدن اجرای این ‫ارکستر‬ اعتراض کرد و گفت، نباید وقت گروه بعدی که اجرا دارند، گرفته شود که با عذرخواهی سرپرست ‫ارکستر‬ همراه شد.

    پس از اتمام اجرای گروه ‫ارکستر‬ نوجوانان رودکی در حالی که اغلب حاضران در حال ترک سالن بودند گروه گلبانگ که قرار بود با این ارکستر در یک سانس مشترک اجرا داشته باشد به سرپرستی بهناز ذاکری برنامه خود را آغاز کرد اما دو بار به دلیل مشکل پایین بودن صدا اجرای این گروه قطع شد.

    کنسرت بهنام بانی در برج میلاد هم در دو سانس اجرا شد. او در این کنسرت دوباره قطعه «قرص قمر» را اجرا کرد. این خواننده پاپ در یکی از سانس‌های اجرای خود به شکل نمایشی به مخاطبان خود گفت که به دلیل این که او را تشویق نمی‌کنند، قهر می‌کند اما بعد گفت مرد که با سیبیل قهر نمی‌کند و آن قدر هم کم تشویق نمی‌کردید که اجرا نکنم.

    https://musiceiranian.ir/?p=230369
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *