×
×

عکسهای موسیقی ایرانیان از مراسم رونمایی البوم «رخصت»

  • کد نوشته: 22363
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۹ام شهریور ۱۳۹۱
  • ۳ دیدگاه
  • مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «رخصت» شامل آثار منتشر نشده زنده یاد ناصر عبدالهی، صبح دیروز برگزار شد‌.

    عکسهای موسیقی ایرانیان از مراسم رونمایی البوم «رخصت»
  • موسیقی ایرانیان: مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «رخصت» شامل آثار منتشر نشده زنده یاد ناصر عبدالهی صبح دیروز، ۱۸ شهریور ماه برگزار شد‌.

    به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست که در تالار وحدت برگزار شده بود، سعید معظمی نماینده انتشارات دارینوش، گفت: «رخصت» کار مشترکی از ناصر عبدالهی و مهدی عندلیبی است، که آهنگ و تنظیم آلبوم را برعهده داشته‌اند.

    او ادامه داد: انتشار این آلبوم ۱۰ سال به طول انجامید و دلیل این تاخیر متفاوت بودن سلیقه‌ها بود.

    معظمی با بیان خاطره‌های مشترکش از زنده یاد عبدالهی اظهار کرد: روز فوت ناصر همه دچار ناباوری شده بودیم و من با خود گفتم، این همیشگی است که ستاره‌ها در گمنامی مبهم ابرها گم می‌شوند.

    در ادامه این نشست مهدی عندلیبی در سخنانی گفت: ما در جایی زندگی می‌کنیم که برای انجام کارهای هنری با مشکلات زیادی مواجه هستیم، اما لازم است شما آثار این آلبوم را بشنوید، چرا که نیازی به توضیح دادن کلامی نیست.

    او درباره روند انتشار آلبوم «رخصت» توضیح داد: چند سال پیش محمد علی بهمنی با من تماس گرفت و پیشنهاد انتشار یک اثر را به بنده داد. مراحل اولیه این آلبوم انجام شد، اما کار به فوت ناصر عبدالهی برخورد کرد. بنابراین انتشار اثر تا به امروز به تعویق افتاد.

    آهنگساز «رخصت» در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به عدم رضایت ناصر عبدالهی از انتشار این اثر، «رخصت» نسخه نهایی کار است یا خیر؟ پاسخ داد: صدا را نمی‌شود از ارکستر جدا کرد،‌ این کار به صورت بسیار حرفه‌ای جمع شده و مابین اتود و کار نهایی است. تنظیم این آلبوم چند سال طول کشید و طی سال‌های ۸۱ تا ۸۳ میکس و مستر شد.

    او درباره رضایت ناصر عبدالهی از انتشار این اثر اظهار کرد: ناصر در زمان حیاتش اگر از کار شرکتی راضی بود، سال‌ها با آنها همکاری می‌کرد اما در اواخر عمرش از برخی شرایط خسته شده بود و درباره این آلبوم گفت: «بهتر است که اثر فعلا منتشر نشود تا کمی دست از سر ما بردارند.»

    عندلیبی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا مدیر برنامه‌های ناصر عبدالهی در این نشست حضور ندارد،‌ گفت: من نامی با عنوان کریمی در موسیقی نمی‌شناسم شاید او کنسرت گزار است و در این مورد نباید نظر بدهد.

    به گزارش ایسنا،‌ پس از اینکه سوالات خبرنگاران در مورد غیرقانونی بودن انتشار آلبوم «رخصت» بدون اجازه خانواده زنده یاد عبدالهی ادامه پیدا کرد‌، یکی از دست اندرکاران از طریق پیامک با نوید عبدالهی فرزند ناصر عبدالهی، ارتباط برقرار کرد و نوید عبدالهی در پاسخ این پیامک نوشت «متاسفانه به علت آسیب دیدگی شدید از ناحیه پا نتوانستم خودم را به این جلسه برسانم اما باید بگویم آلبوم مرحوم پس از سال‌ها چالش منتشر می‌شود و امیدوارم مورد قبول مردم قرار گیرد.»

    همچنین در پایان این نشست مهدی شمس تهیه کننده این نشست تیراژ آلبوم را ۲۰۰ هزار نسخه اعلام کرد و افزود: این اثر سود مالی چندانی برای بنده نداشته است، اما افتخار می‌کنم که نام من در کنار نام عبدالهی قرار می‌گیرد.

    شمس افزود: این اثر ۱۹ شهریور ماه در ایران منتشر خواهد شد.

    آلبوم موسیقی «رخصت» ۱۰ قطعه را با عنوان‌های «راز مبهم‌»، «پنجره»، «رخصت»، «دل عاشق»، «عشق قشمی» و… شامل می‌شود و محمد علی بهمنی، علی سپانلو‌، حسن علی شیرازی‌، داوود لطف‌الله و ناصر عبدالهی ترانه‌سرایان این اثر معرفی شده‌اند‌.

    در ادامه می توانید عکسهای موسیقی ایرانیان از این مراسم را ببینید.

    https://musiceiranian.ir/?p=22363
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *