×
×

برای شناسایی استعدادهای جوان هرمزگانی در زمینه موسیقی

  • کد نوشته: 129364
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۲ام دی ۱۳۹۵
  • ۰
  • ‌نخستین جشنواره موسیقی ناصریا برای شناسایی استعدادهای جوان هرمزگانی در زمینه موسیقی با درخشش چند خواننده جوان در فرهنگسرای طوبی بندرعباس به کار خود پایان داد. در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: ناصر عبداللهی از هنرمندان بااستعداد و خلاق در حوزه موسیقی هرمزگان بود که توانست در فرصتی اندک، موسیقی این […]

    برای شناسایی استعدادهای جوان هرمزگانی در زمینه موسیقی
  • ‌نخستین جشنواره موسیقی ناصریا برای شناسایی استعدادهای جوان هرمزگانی در زمینه موسیقی با درخشش چند خواننده جوان در فرهنگسرای طوبی بندرعباس به کار خود پایان داد.

    در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: ناصر عبداللهی از هنرمندان بااستعداد و خلاق در حوزه موسیقی هرمزگان بود که توانست در فرصتی اندک، موسیقی این خطه را در سطح کشور و حتی بین‌المللی مطرح کند.

    علیرضا درویش‌نژاد اظهار کرد: درگذشت زودهنگام ناصر عبداللهی ضربه سنگینی بر هنر موسیقی استان بود و خلأ حضور ایشان هنوز پر نشده است، زیرا چنین استعدادهایی در طول یک قرن به‌ندرت بروز و ظهور می‌یابد.

    او ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند بروز استعدادهای هنری فراوان این استان را باعث شود و بروز این استعدادها در مجموع به پیشرفت هنر هرمزگان منجر می‌شود.

    دبیر برگزاری این جشنواره موسیقی درباره این جشنواره، بیان کرد: با هدف این‌که پیامی را از هرمزگان به موسیقی کشور بدهیم، اقدام به برگزاری جشنواره موسیقی ناصریا کردیم و پیام این جشنواره‌ این بود که آسمان موسیقی هرمزگان در زمینه موسیقی پاپ قابلیت دارد که ستاره‌های بسیار بزرگی را مانند ناصر که همیشه در شمار بهترین‌های هنری است، به موسیقی کشور معرفی کند.

    کیانوش جهانبخش ادامه داد: ناصر عبداللهی برای موسیقی هرمزگان یک نقطه عطف و چراغ راه برای معرفی چهره‌های جدید در حوزه موسیقی بوده و هست که با هدف نکوداشت او، شناخت و معرفی استعدادهای جوان در زمینه موسیقی پاپ اقدام به برگزاری جشنواره موسیقی ناصریا کردیم.

    وی گفت: پس از ارسال آثار شرکت‌کنندگان به دبیرخانه جشنواره، آثار ارزیابی و ۱۰ نفر برای اجرا در مرحله اول انتخاب شدند. برای مرحله نهایی نیز به انتخاب هیئت‌ داوران، چهار نفر انتخاب شدند و یک نفر نیز از طریق نظرسنجی پیامکی توسط مردم انتخاب شد که به اجرا پرداختند.

    جهانبخش افزود: بنا داریم با شناخت نقاط ضعف و قدرت خود، در سال آینده این جشنواره را در تقویم موسیقی کشور بگنجانیم و بتوانیم عرصه‌ای را برای بروز استعدادهای بیشتر نوجوانان و جوانان باانگیزه در زمینه موسیقی کشور فراهم کنیم.

    به گزارش ایسنا، در پایان این دوره از جشنواره با رأی داوران، علیرضا رحیمی شهواری، محراب قلی‌پور و پیمان بهرامی سعادت‌آبادی به ترتیب به‌عنوان نفرات برتر انتخاب شدند که با اهدای جوایز، نشان جشنواره و لوح تقدیر از آن‌ها تجلیل شد.

    در این مراسم، گروه موسیقی آموزشگاه بربط به اجرا پرداخت. همچنین محمدعلی قویدل از شاعرانی که با زنده‌یاد عبداللهی همکاری کرده بود، سخنرانی کرد.

    از نکات جالب شب‌ پایانی جشنواره این بود که اسحق احمدی از شروه‌خوانان هرمزگانی که در آثار ناصر عبداللهی، او را همراهی می‌کرد و اکنون در خارج از کشور ساکن است، به‌صورت اینترنتی مهمان این جشنواره بود و به‌صورت زنده به شروه‌خوانی پرداخت.

    در پایان نیز فؤاد شکاری، مجتبی شکاری، خانواده مرحوم صالح سنگبر و چند نفر از هنرمندان دیگری که با مرحوم عبداللهی همکاری داشتند، تجلیل شدند.

    https://musiceiranian.ir/?p=129364
       
    برچسب ها ناصر عبداللهی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *