×
×

مصاحبه موسیقی ایرانیان با خواننده آلبوم سرنوشت

  • کد نوشته: 21954
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۵ام شهریور ۱۳۹۱
  • ۶ دیدگاه
  • آلبوم موسیقی سرنوشت با صدای هادی احمدی چند ماهی است وارد بازار موسیقی کشور شده است، به بهانه انتشار این اثر، گفتگویی با احمدی خواننده جوان و آینده دار موسیقی ایران داشته ایم که از شما دعوت میکنیم این مصاحبه را در ادامه دنبال کنید

  • موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: آلبوم موسیقی سرنوشت با صدای هادی احمدی چند ماهی است وارد بازار موسیقی کشور شده، آلبومی که هشت قطعه با نام‌های «یاد تو»، «دیوار تنهای»، «بیقرار»، «لحظه اول»، «نیمه گمشدهٔ من»، «عشق»، «باتو بی ‌تو» و «لحظهٔ دیدار» دارد که ترانه قطعات توسط رضا پارسائی، علی دبستانی، محمد صمدی و حسین زاولانه سروده شده و به وسیله فرهاد زارع، شایان قضاوی و معین طاهری (اکثر قطعات) آهنگسازی و تنظیم شده‌اند.

    به بهانه انتشار این اثر، گفتگویی با احمدی خواننده جوان و آینده دار موسیقی ایران داشته ایم که از شما دعوت میکنیم این مصاحبه را در ادامه دنبال کنید.

     

    • در ابتدای مصاحبه لطفا بیوگرافی خودتان را بفرمایید و درباره فعالیت های موسیقایی که قبل از این داشتید هم صحبت کنید. در واقع قصه موسیقی برای شما از کجا آغاز شد؟

    اینجانب هادی احمدی متولد ۲۶شهریور ماه۶۴در خانواده ای هنرمند بدنیا آمدم ازسن ۷ سالگی نزد استاد طاهرپور و پدرخود استاد ذبیح الله احمدی  شروع به فراگیری گوشه های آواز اصیل ایرانی نمودم و در سن ۱۵سالگی در بزم های هنری نزد اساتیدی چون جلیل شهناز و حسن کسایی و شاهزیدی  و همچنین صدا وسیما اجراهای مختلفی داشتم.

    •  پس می‌توان گفت خانواده در سمت و سوق دادن شما به سوی این هنر بیشترین سهم را داشته‌اند.

    بله، یکی از مهم ترین فاکتورها از زمان تولد انسان در خانواده ای هنرمند پیدا کردن گوش موسیقی است که موسیقی به طور مکرر تکرار می شود و می توان گفت تمام این اتفاقات را مدیون پدرم استاد ذبیح الله احمدی هستم.

    • خب برسیم به آلبوم «سرنوشت»، درباره این آلبوم توضیح دهید، از چه زمانی به فکر تولید این اثر افتادید، و پروسه تولید چند سال طول کشید؟

    ۵ سال انرژی ، ۵ سال زحمت شبانه روزی و سپری کردن بسیاری از مشکلات پیش بینی نشده ؛ برای آنچه که انتظارشو داری از آب در بیاد ، متفاوت بودن و تنوع داشتن؛ انتخاب بهتربن ها بین تعداد زیادی ترانه وآهنگ خوب که سعی زیادی داشتیم  با تمام مخاطبان در  سنین مختلف ارتباط عمیقی برقرار کنیم انرژی بسیار زیادی می طلبید که سعی کردیم با تمام مشکلات کنار بیایم تا این اثر به بهترین نحو ممکن تولید و به گوش مخاطبین برسد.

    •  چرا پروسه تولید تا انتشار ۵ سال طول کشید؟ آیا مشکل مجوز داشتید یا وسواس زیاد باعث تاخیر در انتشار آلبوم شد؟

    مطمئنا همانطور که گفتم ما برای تنوع داشتن و برقراری ارتباط نیاز به وقت داشتیم اما از کنار مشکلاتی از جمله تایید نشدن ترانه ها توسط  ارشاد و عوض کردن ترانه ها که زمان زیادی از ما گرفت را نمی توان بی تفاوت گذشت اما از همان اول هم قرار بر این بود تمام مشکلات را با تمام قدرت سپری کنیم و کاری متفاوت و دلنشین انجام دهیم.

    •  یک ماهی است آلبوم در بازار موسیقی منتشر شده، در این مدت چه بازخوردهای از مخاطبین گرفتید؟

     مطمئنا هیچ کاری بی عیب و نقص نیست اما خدا را شاکرم از این همه محبت و مهربانی  مردم که نسبت به بنده داشتند، استقبال بیش از حد انتظار اتفاق افتاد، ایمیل ها و پیامک هایی که انرژی های زیادی داشت دریافت کردم که البته این هم کار بنده را سخت تر می کند و هم انگیزه بی حدی برای کارهای بعدی می دهد.

    •  کدام یک از قطعات آلبوم بین مخاطبین بیشتر شنیده شد؟

     آهنگ «لحظه اول» به خوبی مورد توجه خیلی از جوان ها قرار گرفت اما ما گریزی به آهنگ های دهه ۶۰ زدیم، آهنگ «بیقرار» به گوش تمامی ایرانی ها آشناست که استقبال خوبی از این آهنگ شد، اهنگ «باتو بی تو» هم که تلفیق بسیار زیبای کمانچه و گیتار الکتریک جزو قطعات آلبوم بود که مورد توجه قرار گرفت، ناگفته نماند اهنگ های دیگر هم انرژی بسیار زیادی برایشان صرف شده است.

    •  بیشتر مخاطبینی که آلبوم را تهیه و گوش کرده اند، به نظرشان جنس صدای شما شباهت خاصی به استاد ایرج دارد، حتی در برخی از قطعات آلبوم هم احساس می شود خود شما نیز میل به نزدیک تر شدن این صدا به صدای استاد هستید، قبول دارید؟

     جنس صدای بسیاری از خواننده ها شباهت زیادی به یکدیگر دارد، برای مثال شباهت صدای رضا صادقی و بهنام صفوی، اوایل همه صحبت از تقلید بهنام صفوی می کردند اما با گذر زمان همه متوجه شدن جنس صداست که شباهت دارد اما هر کدام راه خودشان را دنبال میکنند، استاد ایرج یکی از بزرگان و افتخارات موسیقی ماست که بنده احترام بسیار زیادی برای ایشان قائلم.

    • شنیدم، در اصفهان وشیراز برای اولین بار شما موفق شدید به صورت گسترده تبلیغات محیطی داشته باشید، برخی از هنرمندان اصفهان از این موضوع گلایه داشتند که در این زمینه دست های پشت پرده وجود داشته، لطفا دراین زمینه توضیح دهید

    راستش را بخواهید گله داشتن درست نیست متاسفانه ما در کشورمان رسانه های تبلیغاتی برای موسیقی کم داریم ما با سعی و پافشاری توانستیم تعدادی بیلبورد در اصفهان و شیراز بگیریم که با ممیزهای زیادی نیز این اجازه داده شد امیدوارم این راهی باشد برای انجانم اینگونه تبلیغات در تمام استان های کشورکه تاثیر خوبی دارد.

    • اخیرا گروهی هم به اسم خودتان به ثبت رساندید، تور کنسرت هایتان در راه است؟

    بله به امید خدا بعد از اجرای خیریه ای  که برای بچه های بی سرپرست بهزیستی خواهیم داشت زمینه های کنسرت گذاری در استان های مختلف را چیدیم.

    • جناب احمدی از فضای آلبوم فاصله بگیریم، با توجه به بزرگ شدنتان در خانواده ای که موسیقی ایرانی جایگاه خاصی در آن داشته، آیا امکان این هست در آینده فعالیت های شما را در بخشی دیگر از این موسیقی به غیر از موسیقی پاپ ببینیم؟ شما به کدام یک از ژانر های موسیقی تمایل دارید؟

    علاقه من به کارهای تلفیقی بسیار زیاد است و بنظرم جای کار بسیار زیادی در این نوع سبک موسیقی وجود دارد که می توان آثار نو و زیبایی را خلق کرد، البته بنده به قطعات کلاسیک و ترکی هم علاقه زیادی دارم، امیدوارم بتوانم کارهای متنوع و زیبایی را انجام دهم.

    • در ابتدای مصاحبه فرمودید در نزد اساتیدی چون جلیل شهناز و زنده یاد حسن کسایی اجرای خصوصی داشته اید، از احساسی که هنگام اجرا در نزد این بزرگان داشتید صحبت کنید و نظر شما درباره تفاوت های موسیقی نسل امروز و نسل قدیم که با کمترین امکانات آثاری ماندگار خلق کردند، چیست؟

    هیچوقت از یاد نمی برم در لحظه اجرا تمام بدنم از عرق خیس شده بود اما هر چه بیشتر در این بزم ها شرکت می کردم اعتماد به نفس بیشتر و حس بهتری پیدا می کردم، داشتن این چنین اساتیدی واقعا نعمت های بزرگی برای موسیقی ما هستند که خدا را شاکرم  به من این فرصت داده شد، ظمن اینکه همیشه می گویم و باید گفت : هنر بیار و زبان آوری مکن

    https://musiceiranian.ir/?p=21954
       
    برچسب ها هادی احمدی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *