×
×

جزییات «شب‌های جنوب ۳» اعلام شد

  • کد نوشته: 219510
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۷ام دی ۱۳۹۷
  • ۰
  • دور سوم پروژه «شب‌های جنوب» با حضور تعدادی از گروه‌ها و هنرمندان صاحب نام موسیقی در فرهنگسرای نیاوران تهران میزبان مخاطبان است.

    جزییات «شب‌های جنوب ۳» اعلام شد
  • دور سوم پروژه «شب‌های جنوب» با حضور تعدادی از گروه‌ها و هنرمندان صاحب نام موسیقی در فرهنگسرای نیاوران تهران میزبان مخاطبان است.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، پروژه «شب‌های جنوب ۳» طی روزهای شنبه ۲۲، یکشنبه ۲۳ و دوشنبه ۲۴ دی ماه سال جاری با حضور هنرمندان و گروه های مطرح موسیقی تلفیقی کشورمان در فرهنگسرای نیاوران تهران میزبان دوستداران موسیقی است.

    طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته ساعت ۲۱ روز شنبه ۲۲ دی ماه خالو قنبرراستگو خواننده و نوازنده مطرح نی جفتی هرمزگان به همراه گروه موسیقی «داماهی» به سرپرستی دارا دارایی، برنامه‌هایی را به صورت جداگانه پیش روی مخاطبان قرار می‌دهند.

    روزیکشنبه ۲۳ دی ماه هم گروه «کماکان» به سرپرستی و خوانندگی ماکان اشگواری و گروه «جالبوت» به سرپرستی محمد علی ذاکری که اجرای آنها در دوره سی و سوم جشنواره موسیقی فجر با استقبال خوب منتقدان مواجه شده بود کنسرتی را برگزار می کنند.

    گروه تازه تاسیس «سلیدون» هم که اولین کنسرت رسمی خود را در رویداد قبلی «شب های جنوب» و پس از در اردیبهشت ماه سال ۹۷ برنامه ای را برای مخاطبان اجرا کرد، روز دوشنبه ۲۴ دی ماه کنسرت دیگری را در چارچوب «شب‌های جنوب ۳» برگزار می‌کند. این در حالی است که محسن شریفیان نوازنده مطرح نی انبان و سرپرست گروه موسیقی «لیان» در بخش دوم برنامه‌ای را اجرا می‌کند.

    پدرام نیک سیرت مدیر برگزاری پروژه «شب‌های جنوب» پیش از این درباره محتوای این پروژه گفته بود: «موسیقی جنوب ایران به دلیل طبیعت گرم این منطقه سرشار از شور، نیرو و حرارت است. این موسیقی فضایی است که در استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان رواج دارد و سینه به سینه و نسل به نسل منتقل می‌شود. آنچه بیش از هر چیز در بررسی موسیقی این منطقه به خصوص هرمزگان دارای اهمیت به نظر می‌رسد، ترکیب جمعیتی جنوب کشورمان است. در این منطقه به جز ساکنان محلی، تیره‌های دیگری از جمله مهاجران بسیار قدیمی آفریقایی نیز زندگی می‌کنند که هر کدام تاثیر خود را بر این موسیقی گذاشته‌اند. آواز بندری به باور برخی از شناسندگان با موسیقی بومیان آفریقایی به‌ویژه از نظر ریتم پیوندی ژرف و ریشه دار یافته است. خود موسیقی جنوب ایران هم بسیار متنوع است و شکل‌های مختلفی از جمله بندری، سبالو، یزله، لیوا، موسیقی زار، شروه، چاوشی، لالایی بندری، نی مه خوانی دارد که ما در این برنامه‌ها سعی داریم بخشی از موارد ذکر شده را به مخاطبان ارائه دهیم.»

    دوره دوم پروژه «شب‌های جنوب» بهمن ماه سال ۹۶ با حضور هنرمندان و گروه‌هایی چون خالو قنبر راستگو، ماکان اشگواری، امیر صارمی، «داماهی»، «کماکان» و «سلیدون» در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شده بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=219510
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *