×
×

مدیر مستعفی مرکز موسیقی حوزه اعلام کرد

  • کد نوشته: 21554
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۶ام مرداد ۱۳۹۱
  • ۰
  • رضا مهدوی مدیر مستعفی مرکز موسیقی حوزه هنری در پاسخ به نامه برخی از هنرمندان موسیقی به محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری مبنی بر ابقاء وی بر مدیریت این مرکز گفت: در طول سال‌ها مدیریت بر مرکز موسیقی حوزه هنری همواره سعی کردم امکانات موجود در حوزه موسیقی را عادلانه در اختیار دوستان بگذارم […]

  • رضا مهدوی مدیر مستعفی مرکز موسیقی حوزه هنری در پاسخ به نامه برخی از هنرمندان موسیقی به محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری مبنی بر ابقاء وی بر مدیریت این مرکز گفت: در طول سال‌ها مدیریت بر مرکز موسیقی حوزه هنری همواره سعی کردم امکانات موجود در حوزه موسیقی را عادلانه در اختیار دوستان بگذارم اما در شرایط فعلی انگیزه لازم برای ماندن را ندارم.

    رضا مهدوی مدیر مستعفی مرکز موسیقی حوزه هنری ضمن بیان این مطلب در خصوص نامه جمعی از اهالی موسیقی مبنی بر ابقای وی بر سمت خود در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در پاسخ به لطف هنرمندان موسیقی که همواره در طول تمام این سال‌ها خدمتگذار آنها بوده‌ام زبانم قاصر است و زمانی که نامه را خواندم به معنای واقعی شگفت‌زده شدم.

    وی در ادامه افزود: من به عنوان کمترین قطره از دریای خروشان موسیقی ایران هستم و در هر شرایط تمام فکر و ذکرم خدمت صادقانه و به دور از هرگونه کینه توزی و گرایش خاص به اهالی موسیقی بوده است. از همین رو همواره سعی کرده‌ام که  امکانات موجود در حوزه موسیقی را نه به مساوات چراکه به معنا واقعی امکان پذیر نیست اما عادلانه بین دوستان تقسیم و در اختیار آنها قرار دهم.

    مدیر مستعفی مرکز موسیقی در ادامه صحبت های خود با اشاره به همبستگی اهالی موسیقی گفت: جای خوشحالی دارد که اینگونه اظهار لطف اهالی موسیقی نشان از همبستگی ، واقع بینی، درک و درایت اهالی موسیقی دارد و زمانی که این نامه را خواندم این همبستگی بیش از پیش برای من ثابت شد، حال اینکه عده ای از کسانی که هنر و هنرمند موسیقی را نمی شناسند گمان می کنند که اهالی موسیقی امت واحد نیستند و هرکس ساز خودش را می زند ؛ در صورتی که چنین نیست.

    وی در ادامه افزود: البته ایستادگی و همبستگی اهالی موسیقی از گذشته های دور وجود داشته است این حضور را در حرکت های مردمی چون وقوع سیل و زلزله و یا پیش آمدهای ملی و بین المللی شاهد بوده ایم.

    رضا مهدوی با اشاره به نامه جمعی از هنرمندان گفت: من در این نامه یک حرکت معنوی را شاهد بودم و از سویی خوشحال و از طرف دیگر ناراحت شدم. ناراحت از این جهت که چرا باید شرایط به گونه ای باشد که نتوان فعالیت های گسترده در حوزه موسیقی  را به ثمر رساند.

    وی در ادامه افزود: به اعتقاد من مسئولان و دولتمردان باید قدرشناس خانواده موسیقی باشند خانواده ای که برخاسته از دردمندی، عشق به هنر و سرزمین شان هستند خانواده ای که دغدغه مندی در معنویت و دیانت آنها به وضوح دیده می شود.

    این نوازنده سنتور در پاسخ به این سئوال که با وجود چنین نامه ای و احتمال نظر موافق آقای مومنی آیا تغییری درباره استعفای وی صورت می گیرد گفت: من پاسخ به این سئوال را با شعری از حضرت حافظ “چون حسن عاقبت نه به رندی و عاشقی است/ آن به که کار خود به عنایت رها کنیم” می دهم. تصمیم نهایی به استعفا را گرفته ام و بر این تصمیم هم پافشاری می کنم .

    مهدوی در ادامه افزود: علی رغم اظهار لطف اهالی موسیقی توان بازگشت را در خود نمی بینم و به معنای واقعی شرایط روحی مناسب ندارم و احساس می کنم در طول تمام این دوران آسیب های روحی و معنوی بسیاری خورده ام از همین رو گمان می کنم در شرایط فعلی که هنر موسیقی در آن به سر می برد این کناره گیری هم به نفع من و هم شاید به نفع شرایط کلی هنر موسیقی باشد.

    وی در ادامه افزود: می خواهم به آثار موسیقایی خود بپردازم، گروه تشکیل دهم و مانند سایر اهالی موسیقی کنسرت برگزار کنم و به نوعی با مردم باشم.

    مدیر مستعفی مرکز موسیقی در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا مدیریت مرکز موسیقی حوزه هنری پس از این نامه تماسی با وی داشته است گفت: خیر تماسی نداشتند اما آقای شریف از تصمیم من مطلع هستند و با استعفا هم موافقت شده است و حتی اگر نظر موافق با استعفا هم نداشته باشند من دیگر در شرایطی نیستم که مانند گذشته هدفمند و با دغدغه بنشینم و فعالیت کنم در واقع انگیزه های لازم برای کار در این حوزه را ندارم.

    https://musiceiranian.ir/?p=21554
       
    برچسب ها رضا مهدوی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *