×
×

در گفتگو با هنرآنلاین مطرح شد

  • کد نوشته: 20939
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۶ام تیر ۱۳۹۱
  • ۰
  • علی‌اکبر مرادی در گفتگو با خبرنگار موسیقی هنرآلاین گفت: در کشور ما هنرمندان زیادی برای هنر موسیقی زحمت می کشند اما این زحمات به دلیل عدم توجه مخاطبان این حوزه بی نتیجه مانده است. این تنبور نواز با اشاره بر اینکه کنسرت هایی که در اروپا برگزار می شود، با وجود هزینه های بالا دارای […]

  • علی‌اکبر مرادی در گفتگو با خبرنگار موسیقی هنرآلاین گفت: در کشور ما هنرمندان زیادی برای هنر موسیقی زحمت می کشند اما این زحمات به دلیل عدم توجه مخاطبان این حوزه بی نتیجه مانده است.

    این تنبور نواز با اشاره بر اینکه کنسرت هایی که در اروپا برگزار می شود، با وجود هزینه های بالا دارای بازدهی بسیار خوبی است، گفت: کنسرت‌هایی که ما‌ه‌های گذشته در اروپا و امریکا برگزار کردم با استقبال صد در صدی مخاطبان همراه بود؛زیرا این مخاطبان برای هنرمند و هنر موسیقی ارزش زیادی قائل هستند؛در حالیکه اگر در کشور خودمان کنسرتی برگزار کنیم بیشتر صندلی ها خالی است.

    وی در ادامه گفت: یک هنرمند زمانیکه در خارج از کشور کنسرتی با وجود هزینه های بالا برگزار می کند، با فروش بلیت ها و استقبال مخاطبان دچار ضرر و زیان نمی شود در حالیکه در کشور خودمان برای برگزاری یک کنسرت با وجود هزینه های بالای تبلیغات و سالن های برگزاری کنسرت، مخاطبان و مسئولان از این کنسرت ها حمایت نمی کنند، در نتیجه هنرمند و موسیقیدان زیر بار هزینه های بالا خم می‌شود.

    علی اکبر مرادی خاطرنشان کرد: بی توجهی مخاطبان به موسیقی سبب شده است که بیشتر موسیقیدان‌ها هنر خود را در کشورهای دیگر به معرض نمایش بگذارند، زیرا در کشور ما به موسیقی به چشم یک هنر نگاه نمی کنند و بیشتر افراد به این حوزه به چشم تفریح نگاه می کنند.

    این نوارنده با تاکید بر اینکه مشکلات هنرمندان فقط به برگزاری کنسرت محدود نمی شود، گفت: من به نوبه خودم جرئت انتشار هیچ اثری را ندارم؛ زیرا یک ساعت بعد از انتشار مخاطبان بدون توجه به زحمات هنرمند،آن اثر را از سایت های مختلف دانلود می کنند و این یک جنایت بزرگ در حق موسیقیدان‌ها است.

    وی تاکید کرد: این مشکلات سبب شده است تا کالاهای فرهنگی وارداتی عرصه موسیقی را احاطه کند و بهتر است بگوییم که در حوزه موسیقی دچار تهاجم فرهنگی شده ایم.

    این نوازنده تنبور با اشاره بر اینکه در زمینه فرهنگی دچار بی تفاوتی شده ایم،گفت: اگر به فکر راه چاره برای برطرف کردن مشکلات این حوزه نباشیم، تا چند سال آینده شاهد سقوط حتمی هنر و فرهنگ خواهیم بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=20939
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *