×
×

رضا مهدوی//

  • کد نوشته: 19859
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۷ام خرداد ۱۳۹۱
  • ۰
  • رضا مهدوی ـ مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری ـ در پیامی درگذشت زنده‌یاد حسین کسایی را تسلیت گفت.  به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،در پیام مهدوی آمده است:« جامعه هنری و هنردوست ایران، بزرگ مردی از تبار فرهنگ و هنر موسیقایی و چهره ماندگاری که از سردمداران نوازندگی موسیقی معاصر است را برای همیشه از دست […]

  • رضا مهدوی ـ مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری ـ در پیامی درگذشت زنده‌یاد حسین کسایی را تسلیت گفت.

     به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،در پیام مهدوی آمده است:« جامعه هنری و هنردوست ایران، بزرگ مردی از تبار فرهنگ و هنر موسیقایی و چهره ماندگاری که از سردمداران نوازندگی موسیقی معاصر است را برای همیشه از دست داد.

    استاد سید حسن کسایی، نه فقط نوازنده ساز نی، بلکه جوهره و وجود عمیق موسیقی اصیل ایرانی بهره گرفته از عرفان اسلامی و روح حقیقت جوی ایرانی بود و آنچنان رفت که بعید است جایگزینی بتوان برایش تصور کرد.

    بی شک نوازندگان ساز نی و دیگر موسیقی کاران در هفتاد سال اخیر مدیون کوشش و جوشش چنین موسیقیدانی هستند که شرایط زمانه را درک کرد و آنچه شایسته و بایسته فرهنگ مردمی بود به آواز و نوا و نغمه‌ها به یادگار گذاشت.»

     این آهنگساز معتقد است:«این استاد بی بدیل «سنت» را بدرستی فهم کرد و ضمن احترام به متقدمان خود، در تکنیک و محتوا نوآوری کرد و «مکتب کسایی» به زودی نشر یافت تا جایی که اکثریت نوازندگان مشهور امروزی متأثر از آموزه‌ها و اندیشه‌های او هستند.

    استاد حسن کسایی در اولین کنگره رسمی موسیقی بعد از انقلاب اسلامی با عنوان جشنواره نی نوازان در تالار اندیشه حوزه هنری برگی بر برگ‌های موسیقی ایران زمین افزود.

    نام زنده‌یاد حسن کسایی یقینا در کنار نام بزرگان تکنوازی چون اصغر بهاری، پرویز یاحقی، رضا ورزنده، امیرناصر افتتاح، لطف اله مجد، منصور صارمی، مرتضی محجوبی و … همیشه بر تارک سپیده فرهنگ پربار موسیقایی این سرزمین خواهد درخشید.

    روحش شاد، برایش طلب آمرزش و غفران الهی و برای بازماندگانش صبر جزیل خواهانم.»

    https://musiceiranian.ir/?p=19859
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *