×
×

ضمن اشاره به همنوازی گروه موسیقی کامکار با ارکستر مجلسی ارمنستان

  • کد نوشته: 19584
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۹ام خرداد ۱۳۹۱
  • ۰
  • هوشنگ کامکار ضمن اشاره به همنوازی گروه موسیقی کامکار با ارکستر مجلسی ارمنستان از تولید آلبومی با قطعاتی ساخته بر اشعار شفیعی کدکنی خبر داد

  • هوشنگ کامکار ضمن اشاره به همنوازی گروه موسیقی کامکار با ارکستر مجلسی ارمنستان از تولید آلبومی با قطعاتی ساخته بر اشعار شفیعی کدکنی خبر داد.

    هوشنگ کامکار؛ مدیر هنری این گروه موسیقی با اعلام این خبر در توضیح کم و کیف همراهی با ارکستر مجلسی ارمنستان، گفت: کنسرتو کمانچه اثری از ارسلان و اردشیر کامکار است. یک قطعه هم برای ارکستر زهی سنتور و کمانچه بر روی قطعه”خوش اورامان” است که لوریس چکناوریان این قطعه را خیلی دوست داشت و حال اینکه قرار است این قطعه را به همراه قطعات دیگر توسط ارکستر مجلسی ارمنستان روی صحنه ببریم.

    وی در ادامه با اشاره به زمان اجرای این کنسرت گفت: هنوز به قطعیت کامل برای زمان اجرای این کنسرت نرسیده ایم اما به احتمال زیاد یا در تاریخ جمعه ۲۶ خرداد ماه اجرای برنامه داریم و یا در روز مبعث گروه کامکار با این ارکستر همراه می شود.

    کامکار در ادامه افزود: اجرای ارکستر مجلسی ارمنستان به رهبری لوریس چکناوریان برنامه جالب و مفصلی است که طی هشت شب روی صحنه می رود و آنگونه که من مطلع هستم در هرشب رپرتوار متنوعی را اجرا می کند.

    مدیر هنری گروه موسیقی کامکار در ادامه صحبت های خود با اشاره به فعالیت این گروه موسیقی گفت: در حال حاضر مشغول تمرین رپرتوار جدید این گروه موسیقی هستیم و قرار است اجرایی متفاوت با هرآنچه تاکنون از این گروه موسیقی روی صحنه رفته است اجرا کنیم. همچنین یک کنسرت هم با ارکستر موسیقی ملی به رهبری بردیا کیارس در شهریور ماه خواهیم داشت.

    هوشنگ کامکار در ادامه با اشاره به انتشار آلبوم موسیقی بر اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی گفت: به تازگی ساخت قطعاتی برای یک آلبوم موسیقی بر اشعار استاد ادب محمدرضا شفیعی کدکنی را به پایان رساندم . در این آلبوم قطعاتی چون “آرایش خورشید”،”حلاج”،”پاسخ”،”قصه رحیل”،”دریا”،”رباعی” و “کوک بنفشه ها” شنیده می شود .

    وی در پایان افزود: این آلبوم موسیقی برای ارکستر سمفونیک ، گروه کر و آواز سلو با همراهی سازهای ایرانی نوشته شده است و اکنون آماده ضبط اثر هستیم . البته در نظر دارم با استاد کدکنی تماس بگیرم برای اینکه تلفظ صحیح اشعار را نیز یادآوری کنند و در صورت موافقت ایشان دکلمه هریک از اشعار را نیز اجرا کنند تا دراین آلبوم به یادگار بماند.

    https://musiceiranian.ir/?p=19584
       
    برچسب ها هوشنگ کامکار

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *