×
×

توسط مؤسسه فرهنگی و هنری نسل مهر کرمان

  • کد نوشته: 185588
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۲۵ام مرداد ۱۳۹۷
  • ۰
  • مجموعه موسیقایی کارآوا۱ به روایت مسعود نکویی، شامل آواهای کار و تلاش، نغمه‌های زندگی و پویندگی بر سرشاخه‌های مشاغل ایران‌زمین بوده که بیانگر روحیات شاد و پرنشاط و حماسی ساکنان این سرزمین و گویای همت مردمانی سخت‌کوش و تلاشگر است.

    توسط مؤسسه فرهنگی و هنری نسل مهر کرمان
  • آلبوم  مسعود نکویی

    آلبوم مسعود نکویی

    آلبوم کارآوا (۱) از مسعود نکویی، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری نسل مهر کرمان منتشر شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، مجموعه موسیقایی کارآوا۱ به روایت مسعود نکویی، شامل آواهای کار و تلاش، نغمه‌های زندگی و پویندگی بر سرشاخه‌های مشاغل ایران‌زمین بوده که بیانگر روحیات شاد و پرنشاط و حماسی ساکنان این سرزمین و گویای همت مردمانی سخت‌کوش و تلاشگر است. نکویی اثر خود را در قالب ۱۴ قطعه آوایی به عناوین «قلنگر»، «قپه سبز»، «گلیم شیرکی پیچ»، «گود خشمالا»، «کَش کِشو»، «کِوش»، «کلامالی»، «رخشوری»، «کودکان کار»، «چرخو»، «کارگاه کوزه گری»، «حموم»، «یلدا» و «جشن سبز» به اجرا در آورده است.

    این آلبوم در قالب احیا و بازسازی این نغمه‌ها با شیوه‌ای نوین و با نقش‌هایی آوازی می‌تواند نام و یاد کارآواها را زنده نگه دارد. شیوه آکاپلای پلی‌فنیک بصورت کنترپوانتیک و هارمونیک که در جهان شناخته‌شده است با قابلیت امکان به نمایش درآوردن همزمان نقش‌ها و بدون استفاده از ساز و تنها با حنجره و مکانیسم آوازی انسان می‌تواند این نواها را در یک قطعه موسیقی به گوش مخاطب برساند. این آثار نخستین آثار کرال آکاپلا پلی‌فنیک از کارآواهای ایران هستند که کارآوا (۱) نخستین آلبوم از این سبک است.

    شایان ذکر است که آلبوم کارآوا(۱) از مسعود نکویی، توسط مؤسسه فرهنگی و هنری نسل مهر کرمان راهی بازار موسیقی شد و علاقمندان می توانند نسخه فیزیکی و اورجینال آن را از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=185588
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *