×
×

تشریح برنامه‌های دفتر موسیقی ارشاد در گفت‌وگو با فارس

  • کد نوشته: 18536
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۲ام اردیبهشت ۱۳۹۱
  • ۰
  • مدیرکل دفتر موسیقی از ساخت سمفونی شهید «مرتضی مطهری» خبر داد و گفت: ساخت مستند زندگینامه هنرمندان پیشکسوت، تجلیل از «محمد گلریز» و ایجاد «مکتب‌خانه‌های موسیقی» از مهمترین برنامه‌های این مرکز در سال جدید است. «سیدمحمد میرزمانی» مدیرکل دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس، در […]

  • مدیرکل دفتر موسیقی از ساخت سمفونی شهید «مرتضی مطهری» خبر داد و گفت: ساخت مستند زندگینامه هنرمندان پیشکسوت، تجلیل از «محمد گلریز» و ایجاد «مکتب‌خانه‌های موسیقی» از مهمترین برنامه‌های این مرکز در سال جدید است.

    خبرگزاری فارس: ساخت سمفونی شهید‌مطهری و مستند زندگی هنرمندان پیشکسوت موسیقی«سیدمحمد میرزمانی» مدیرکل دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس، در ‌خصوص فعالیت‌های این مرکز موسیقایی در سال جدید، اظهار داشت:‌ تولید و ساخت سمفونی زندگی شهید «مرتضی مطهری» به منظور پاسداشت خدمات بی‌نظیر ایشان از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری ما است که با آماده کردن مقدمات کار در آینده‌ای نزدیک صورت عملی به خود خواهد گرفت.

    * گروه‌های موسیقایی نواحی برای اجرای برنامه نیاز به مجوز از تهران ندارند

    وی در ادامه افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استراتژی حمایت از موسیقی نواحی و سنتی ایران است که با داشتن بضاعت مالی و محدود خود توانستیم قدم‌های زیادی در این راه برداشته و کارهای مثبتی در سطح استانی انجام دهیم که برای سهولت اجرای برنامه‌های استانی، قانون نیاز به مجوز داشتن از تهران را برداشتیم و گروه‌های موسیقایی نواحی می‌توانند با هماهنگی استان خود به اجرای مستقیم برنامه‌هایشان بپردازند.

    *«مکتب‌خانه‌های موسیقی» در مراکز استان‌ها راه‌اندازی می‌شود

    آهنگساز آلبوم موسیقی «کیمیا» تصریح کرد: ارائه تبلیغات موسیقی نواحی، اجاره سالن‌ها، تولید آلبوم‌ها در سایر استان‌های کشور از دیگر طرح‌های این مرکز برای توسعه موسیقی نواحی و سنتی کشورمان در سال جدید است.

    وی خاطرنشان کرد: «مکتب‌خانه‌های موسیقی» بر اساس اساسنامه پیش‌نویس شده در مراکز استان‌ها راه‌اندازی خواهد شد که پس از تصویب نهایی در شورای مرکز موسیقی، مکتب خانه موسیقی تأسیس می‌شود.

    * اجرای موسیقی‌های نواحی در سالن رودکی تهران رایگان است

    سازنده موسیقی فیلم «دیده‌بان» با اعلام اینکه استفاده از سالن رودکی تهران برای اجرای موسیقی‌های نواحی رایگان است، گفت: دفتر موسیقی معاونت هنری در راستای حمایت از موسیقی سنتی و نواحی اقدام به اجرای دو کنسرت در هر هفته می‌کند که در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته در سالن رودکی به اجرا در می‌آید. اجرای گروه موسیقی نواحی «احمد عزیزی» و «مهرداد زرینی» از اجراهای این سالن بوده است.

    * تجلیل از «محمد گلریز» تا دو ماه دیگر صورت می‌گیرد

    مدیر مرکز موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: تجلیل از پیشکسوتان عرصه موسیقی از دیگر فعالیت‌های این مرکز است که تجلیل از این استاد به عنوان خواننده پیشکسوت کشورمان یکی از این افتخارات است که تا دو ماه دیگر در تالار وحدت تهران اجرا خواهد شد.

    * «رضا اردلان» در حال ساخت مستند زندگینامه هنرمندان پیشکسوت موسیقی است

    مدیر سابق مرکز موسیقی صدا و سیما خاطرنشان کرد: ساخت سردیس زنده‌یاد «سنجری» یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی مرکز موسیقی معاونت هنری بود که پس از ساخت در اختیار خانواده وی قرار گرفته است؛ همچنین همکاری با «رضا اردلان» برای ساخت مستند و تهیه زندگینامه هنرمندان پیشکسوت موسیقایی کشور به‌زودی تولید و منتشر خواهد شد.

    * اثر موسیقایی کتاب «خاک‌های نرم کوشک» به زودی منتشر می‌شود

    آهنگساز فیلم «شوکران» در ادامه افزود: آماده آثار هنری در خصوص اشعار «صائب تبریزی» هستیم همچنین آفرینش اثر موسیقایی کتاب «خاک‌های نرم کوشک» و به صورت شعر توسط «عبدالرضا رضایی‌نیا» و آماده کردن اشعاری با موضوع قرآن از دیگر فعالیت‌های این مرکز موسیقایی کشور در سال جدید است.

    * حمایت دفتر موسیقی از روز ملی خلیج فارس با اجرای برنامه‌های ویژه

    مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص روز ملی «خلیج فارس» ‌یاد‌آور شد: تمام ایرانی‌ها در خصوص روز ملی خلیج فارس خودشان را سهیم می‌دانند که در فعالیت‌های هنری این روز مشارکت داشته باشند و بتوان جایگاه این روز را زنده نگه داشت.

    میرزمانی تصریح کرد: قطعاتی با عنوان «خلیج ‌فارس» به آهنگسازی «شهرداد روحانی»، «شاهین فرهت» و «امیر بکان» به مناسبت بزرگداشت هفته ملی خلیج ‌فارس در روزهای ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه جاری در تالار وحدت اجرا می‌شود که «حمید حامی» نیز در قطعه «امیر بکان» به ‌عنوان خواننده و در کنار گروه کر حضور خواهد داشت.

    * علاقه‌مندان به موسیقی از کپی‌های غیرمجاز آلبوم‌ها استفاده نکنند

    تنظیم‌کننده بیش از ۵۰ اثر با کلام و بی کلام ارکستر خاطرنشان کرد: به عنوان یک هنرمند در عرصه موسیقی کشور از مردم عزیز درخواست می‌کنم با نگاه جدید به فضای موسیقی و هنری کشورمان از کپی‌های غیرمجاز آلبوم‌های موسیقی استفاده نکنند تا هنرمندان با حمایت بیشتر مردم، دارای امنیت شغلی و سرمایه اصلی خود باشند.

    https://musiceiranian.ir/?p=18536
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *