×
×

به سرپرستی امیر شریفی

  • کد نوشته: 184845
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۱۶ام مرداد ۱۳۹۷
  • ۰
  • گروه «نقش» به سرپرستی امیر شریفی پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه کنسرت «شش نثر و یک نظم» را در تالار رودکی تهران به صحنه می برد. گروه «نقش» به سرپرستی امیر شریفی ساعت ۲۱ روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه کنسرت «شش نثر و یک نظم» را در تالار رودکی تهران به صحنه می برد. امیر شریفی، […]

    به سرپرستی امیر شریفی
  • گروه «نقش» به سرپرستی امیر شریفی پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه کنسرت «شش نثر و یک نظم» را در تالار رودکی تهران به صحنه می برد.

    گروه «نقش» به سرپرستی امیر شریفی ساعت ۲۱ روز پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه کنسرت «شش نثر و یک نظم» را در تالار رودکی تهران به صحنه می برد.

    امیر شریفی، نوازنده و مدرس تار و سه‌تار و سرپرست گروه «نقش» در مورد اجرای پیش رو گفت: از آنجایی که اعضای گروه علاوه بر توانمندی در حوزه گروه‌ نوازی سال‌هاست روی تک نوازی و تحصیلِ ظرایف و دقایقِ این گرایش از اجرای موسیقیِ ایرانی مشغول تحصیل و اجرا هستند به همین جهت در کنسرت اخیر خود به اجرا در این قالب خواهند پرداخت.

    وی درباره جزییات اجرا توضیح داد: در این کنسرت شاهد اجرایِ شش تک نوازیِ «متر آزاد» (همانندِ نثر در ادب فارسی) و یک قطعه با «متر ثابت» (همانندِ نظم در شعرِ موزونِ فارسی) هستیم. این تک نوازی‌های طراحی‌شده و هدفمند بر اساس طرحی از من از پسِ چند ماه تمرین آماده اجرا شده است. البته اگرچه تک نوازی‌ها بر پایه توانمندی‌های شخصی هر یک از نوازندگان ساخته شده و با خِرد جمعیِ اعضای گروه پرداخته شده است اما مؤلفه‌های اصلی هر یک از این تک نوازی‌ها و خط سیر کلی آنها بر اساس مقتضیات طرح اولیه سامان پذیرفته است. مُد محوریِ مورد استفاده در این طرح نیز «راست» است و به تبع آن تمام تک نوازی‌ها از این مُدِ محوری آغاز و به آن خاتمه می‌یابند.

    شریفی در پایان اظهارکرد: برای ایجاد وحدت و انسجام هرچه بیشتر بخش‌های متعدد این برنامه، ترجیع‌بندها و مفاصلی برای تبدیل هر یک از این فضاهای مُدال ساخته شده و به صورت گروهی اجرا می‌شود.

    قطعه منظوم آخر همانند اغلب ساخته‌های آهنگساز این گروه با توجه به امکانات فرمال و محتوای ثبت‌شده در رسالات قدیم موسیقی ایران ساخته شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=184845
       
    برچسب ها گروه «نقش» نقش

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *